Hlavní obsah

Oblečení, které zákazník v běžném obchodě nenajde. Jaký je recept na úspěch?

Úspěch přišel, až když jsem si svoje věci oblékla, říká návrhářka.Video: Adam Junek

 

Reklama

Trhy s designovými věcmi mi nahrazují kamenný obchod. Lidé už poznávají, že originál nemusí stát tisíce korun, popisuje Lucie Marková.

Článek

Prodávat originální oblečení nedaleko stánku s kafem? „Proč ne. Jsou kolegové, kteří se mi smějí, že prodávám vedle jablek, ale právě takové trhy učí lidi, že designová móda není nedostupná. Mám šaty třeba za 1500 nebo dokonce za devět stovek. To přece není nedostupné,“ říká návrhářka Lucie Marková.

Před lety měla i vlastní „kamenný“ obchod v centru Prahy. Ale neuživil se. Fashion markety jí ho teď plně nahrazují.

Jaký je typický zákazník, který takové trhy navštěvuje a nakupuje? Podívejte se v rozhovoru nahoře.

Připomeňte si také celý pořad Dobrý byznys o fenoménu fashion marketů:

Dobrý byznys: Jsou ochotni si Češi připlatit za designové kousky, nebo je to jen pro „alternativce"?Video: Adam Junek

Nebo si pusťte rozhovory s organizátorkami Dyzajn marketu o tom, kolik příprava takové akce stojí a jak se vybírají účastníci.

Designéři si na trzích za svou tvorbu ručí vlastní hlavou. Nemohou prodávat šunt, říká zakladatelka Dyzajn marketu.Video: Adam Junek

A organizátorky konkurenčního Mint Marketu jsme se zeptali, zda jsou Češi připraveni za původní tvorbu utrácet a jestli je to ještě vůbec „alternativa“, nebo mainstream.

Jak velký byznys jsou fashion markety? Vyděláme si na sebe, říká organizátorka.Video: Adam Junek

Reklama

Související témata:

Doporučované