Hlavní obsah

V Liberci ukázali modernizovanou tramvaj pro německé Zwickau

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační foto.

Reklama

Ojedinělou příležitost vidět modernizovanou německou tramvaj typu GT6M měli lidé v Liberci ve vozovně dopravního podniku. Dělá se tam část prací při postupné renovací 12 těchto nízkopodlažních vozů ze saského Zwickau (Cvikov).

Článek

V Liberci práce na jednom vozidle trvají měsíc až šest týdnů. „Plán dokončení prací tady v Liberci je na konci letošního, začátku příštího roku,“ dodal ředitel obchodu a marketingu pražské firmy Cegelec Libor Hinčica, která zakázku od německého dopravce získala. V Liberci se nyní pracuje na šesté tramvaji ze zakázky.

Modernizací prochází vozy z let 1993 až 1994. Zwickau se díky nim stalo prvním městem někdejšího východního Německa, kde jezdily moderní nízkopodlažní tramvaje. „Jsou někde na dvou třetinách původně plánované životnosti a dopravní podnik ve Zwickau se rozhodl, že prodlouží jejich životnost o dalších minimálně 16 let, a spojil to s generální opravou celého vozidla - podvozku, vozových skříní, modernizací interiéru a zejména elektrické části, kterou dodává naše společnost,“ uvedl Hinčica. Práce se podle něj dělají v Česku i Německu.

Dnes jednu z nich mohli nadšenci do dopravy vidět ve vozovně dopravního podniku. Hinčica uvedl, že museli oželet původní plán ukázat ji při jízdě na české trati, neboť podvozky nejsou zapojené. „Jsou to takzvané jalové podvozky, které se používají pouze k přepravě. Generální úprava podvozků je realizovaná přímo ve Zwickau, tam se to vozidlo finálně oživuje a může jezdit, takže my bohužel na libereckou ani jabloneckou trať nemůžeme vyjet, byť jsem doufal, že se to podaří nějakým způsobem realizovat,“ uvedl Hinčica.

Pro návštěvníky vozovny to ale dnes nebylo jediné lákadlo. „Řekli jsme si, že to zkusíme spojit s tím, že v Liberci je unikátní sbírka dalších německých tramvají, která nikde jinde v republice není,“ řekl Hinčica. Sbírku vytváří v Liberci parta nadšenců z Boveraclubu. Ve vozovně předvedli nepojízdný brousicí vůz typu T4D a dvounápravový motorový vůz Gotha T2-62, který dnes odpoledne navíc absolvoval jednu jízdu na trati do Lidových sadů. Další německé tramvaje mohli nadšenci do dopravy vidět v Technickém muzeu, konkrétně vlečný vůz B2D a takzvaný Rekowagen TZ 70/1.

Součástí dnešní akce byly i jízdy historickými tramvajemi typu Tatra T3M a 6MT mezi Libercem a Jabloncem, šlo o jedny z posledních na původním rozchodu této sedmikilometrové tratě. Letos v létě by první etapou měly začít práce, kdy se bude měnit rozchod kolejí ze současného metrového na drážní 1435 milimetrů.

Reklama

Související témata:

Doporučované