Hlavní obsah

V počítačových hrách se točí víc peněz než u filmu. Jak se připravuje nový hit?

Takhle se vyrábí budoucí počítačový hit z českého středověku.

 

Reklama

Vývoj počítačové hry připomíná trikový film. Myslí se na každý detail a pracují na ní stovky lidí. Podívejte se do zákulisí.

Článek

Ve studiu v pražském Karlíně se aktuálně dokončuje hra Kingdom Come: Deliverance. Ve světě počítačových her patří mezi nejočekávanější tituly. A také to je unikátní příležitost se podívat, jak se takový hit točí.

Pro řadu lidí totiž prostředí počítačových her zůstává zcela neznámým světem - i když se už dnes v tomto byznysu protáčí více peněz než například ve filmu.

„Český film má obrat, tuším, 800 milionů korun ročně, a české hry mají dvě a půl miliardy, a to bez dotací,“ porovnává Daniel Vávra, ředitel a hlavní designér Kingdom Come.

Na jedné hře pracují stovky lidí

Hráči ale za své peníze očekávají odpovídající hodnotu. Herní průmysl se proto od dob populární hry Tetris značně vyvinul a zprofesionalizoval. Na jedné hře pracují stovky lidí, hudba se nahrává ve spolupráci se známými orchestry a postavy hrají reální herci. 

Jak na vlastní kůži zkusil reportér Seznamu (podívejte se na úvodní video), představitelé jednotlivých rolí jsou při natáčení oblečeni do přiléhavých kostýmů s reflexními body a následně jsou snímáni ve studiu na desítky kamer. Výsledkem je, že vznikne virtuální loutka, která se pohybuje přesně jako herec. 

Sázka na historickou přesnost se vyplatila

Vývoj her stojí desítky milionů dolarů, tedy stovky milionů korun. Na očekávaný český titul se v roce 2014 na internetu skládali samotní fanoušci. Ti na vývoj přispěli zhruba 36 milionů korun. Tvůrci tak na svůj projekt vybrali na internetu v tomto konkrétním roce jeden z největších balíků peněz.

Fanoušky oslovili především svým důrazem na historickou věrnost. Hra se bude odehrávat na začátku 15. století na českém území. Tedy v době, kdy po smrti Karla IV. bojovali jeho synové Václav IV. a Zikmund o českou korunu a země se propadla do chaosu.

Na historickou přesnost proto dohlíží i historička. „Docela problémové bylo zjistit, jak fungoval život na vesnici. Jak lidé mluvili, o čem se bavili, jak vypadaly domy a jak byly vybavené,“ říká Joanna Nowak, která mimo jiné zkoumala i to, co si lidé v té době zpívali. Hra tak řeší i takové detaily, jako je barva peří slepic nebo mrkve před několika sty lety na našem území.

Reklama

Doporučované