Hlavní obsah

Každá firma plýtvá. Ušetřit se dá přitom třetina nákladů. Ale na čem?

3. 6. 2019

Reportáž z firmy Xerox z pořadu Ženský byznys Petry Krmelové. (Video: Petra Krmelová, Seznam.cz)

Bezpapírová kancelář. Realita dejme tomu za 10 let? Nebo se to nikdy nestane? Veronika Brázdilová, generální ředitelka společnosti Xerox pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko byla hostem Ženského byznysu na Seznamu.

Článek

Představte si běžný den v kanceláři.

Věděli jste, že polovina tištěných stránek se hned vyhodí? A pětinu si dokonce z tiskárny nikdo vůbec nevyzvedne?

To je běžná praxe, a přitom na tisku se dá ušetřit i 30 procent nákladů. Nejen na tisk, ale i práci zaměstnance. „Podle našich zjištění firmy ani často nevědí, kolik čeho se tiskne. Ani kolik objednávají papíru. Ono se to nezdá, ale i na účetní ve firmě, která tiskne faktury, se dá ušetřit až 30 procent nákladů, a nejde zdaleka jen o materiál, ale třeba o dvě hodiny méně času, kdy účetní u kopírky nebo tiskárny stojí. Ona každý měsíc celé hodiny skenuje faktury. Dá se to zjednodušit. Šetřit. Na to jsou aplikace, které vám dnes pohlídají, i kolik se toho tiskne a kdy nebo co se přesně kam skenuje a ukládá,“ vysvětluje Petra Šebo, manažerka marketingu a nepřímého prodeje Xeroxu.

Kancelář bez papíru za 10 let? Možná nikdy!

Zcela bezpapírová kancelář podle ní ale hned tak nebude. 78 % firem podle jejich údajů říká, že tisk je důležitý pro každodenní podnikání. 64 % firem očekává, že bude důležité využívání papíru i v roce 2025.

„Pořád ten fyzický papír bude existovat. Je ale pravda, že stále my Češi hodně papírem plýtváme,” tvrdí Veronika Brázdilová, generální ředitelka Xeroxu pro Česko, Slovensko a Maďarsko. Petra Šebo, manažerka marketingu a nepřímého prodeje k tomu dodává: „Přestože ten trend pozvolný k té digitalizaci tady je, tak ale není tak raketový, jak by se mohlo zdát, samozřejmě, že to používání papíru v kancelářích klesá, ale já pevně věřím tomu, že nikdo z nás se nechce ocitnout ve světě, kdy nikdy nebude ten papír držet v ruce.” Podobně mluví i produktový manažer společnosti Dušan Novotný: „Budoucnost tisku za 5, za 10 let je v propojení s tištěnými médii. Tyto dva způsoby se budou doplňovat, budou koexistovat a propojovat to nejlepší z obou světů."

Co stoupá, je zájem o tisk z mobilních telefonů. Více než polovina organizací očekává zvýšení jejich počtu: 41 % už mobilní tisk používá běžně.

Doporučujeme