Hlavní obsah

Vyhledávač letenek Skyscanner koupí za 44 miliard největší čínská cestovní kancelář

Video: Jaroslav Brousil

 

Reklama

24. 11. 2016 15:03

Akcie Ctripu stouply po oznámení koupě zhruba o devět procent.

Článek

Zavedený britský portál pro vyhledávání letenek a dalších cestovatelských služeb Skyscanner koupí Ctrip.com, největší internetová cestovní kancelář v Číně.

Čínskou firmu vyšla koupě na 1,4 miliard liber, v přepočtu tedy na více než 44 miliard korun.

„Tato dohoda může posílit dlouhodobý růst obou společností,“ je přesvědčený James Ťien-čang Liang, spoluzakladatel a výkonný předseda Ctripu.

Ctrip, který vznikl v roce 1999, se stal loni největším poskytovatelem cestovatelských služeb v Číně, když se sloučil s podobnou společností Qunar. Nabízí široké cestovatelské služby zahrnující v prvé řadě rezervace letenek nebo ubytování v hotelích. Od spolupráce s britskou společností si slibuje upevnění své pozice na globální scéně. „Skyscanneru poskytneme naše zkušenosti, technologie a schopnosti,“ říká Liang.

Činnost Skyscanneru se nezmění

Výhody obchodu vidí také Skyscanner, který funguje od roku 2003, v současnosti nabízí své služby ve více než 30 jazycích a může se pochlubit 60 miliony uživateli měsíčně.

Podle Garetha Williamse, výkonného ředitele a jednoho ze zakladatelů, pomůže spolupráce přiblížit firmu k vytyčenému cíli, kterým je nabídnout lidem po celém světě co možná nejjednodušší možnost vyhledat a naplánovat si svou cestu. Skyscanner přitom nečeká nějakou výraznou změnu v činnosti. I nadále by měl sídlit v Edinburghu a fungovat nezávisle se stejným managementem.

„Jak Ctrip, tak Skyscanner sdílejí obvyklý názor, že organizace jakékoliv cesty je běh na delší trať. K úspěšné realizaci jsou potřeba silné technologie a přístup k nim,“ prozrazuje Williams.

Na přechod pod čínský Ctrip se však objevují i negativní ohlasy. V Británii totiž ekonomičtí odborníci často upozorňují na problém místních firem, které sice rostou, ale zároveň přecházejí pod křídla velkých nadnárodních společností.

Sdílejte článek

Reklama

Související témata:

Doporučované