Hlavní obsah

Vysílání o úmrtí prince Philipa zlomilo rekord diváckých stížností

Foto: Profimedia.cz

Portrét zesnulého prince Philipa na londýnském náměstí Piccadilly Circus.

Reklama

13. 4. 14:35

Britská BBC obdržela přes 110 tisíc stížností ohledně speciálního vysílání, které divákům nabídla po smrti prince Philipa. Lidem vadilo mimo jiné to, že přišli o poslední díl oblíbené kuchařské show MasterChef.

Článek

Skoro 111 000 lidí vyjádřilo nespokojenost nad tím, že kvůli televizním příspěvkům věnovaným zesnulému vévodovi z Edinburghu přišli o finále kulinářské soutěže MasterChef a díl britské soap opery EastEnders. Informoval o tom britský deník The Guardian, který získal přístup k internímu dokumentu BBC.

Nespokojení diváci vytvořili počtem zaslaných stížností dosavadní historický rekord veřejnoprávní televize. BBC zrušila celý svůj páteční program, jakmile se objevily první zprávy o úmrtí milovaného chotě královny Alžběty II. Vévoda zemřel v pátek brzy ráno na hradě Windsor, Buckinghamský palác vydal první zprávu o jeho úmrtí krátce po poledni.

Pořady MasterChef a EastEnders nahradilo zpravodajské vysílání a také příspěvky, které se věnovaly vzpomínkám na vévodův dlouhý a bohatý život. Princi Philipovi zcela zasvětily svůj páteční večerní program kanály BBC One a BBC Two. Obě stanice zaznamenaly kvůli speciálnímu vysílání pokles sledovanosti, BBC Two přišla dokonce o dvě třetiny svých obvyklých diváků.

Svůj páteční program upravily i další dva televizní kanály – ITV a Channel 4. Nepřízeň diváků zaznamenala i ITV, které klesla sledovanost o 60 procent. Pomyslný závod nakonec vyhrál kanál Channel Four. Dokumentární sérii Televize vás vidí, kterou vysílal, upřednostnily před příspěvky o královské rodině 4 miliony diváků.

V jednu chvíli byl počet stížností na BBC tak velký, že stanice na své stránky vložila formulář, jenž měl divácké připomínky urychlit. BBC nakonec formulář v neděli zrušila, údajně proto, že počet stížností tou dobou už poklesl.

Zhruba 400 stížností se mělo týkat i prince Andrewa. Divákům vadilo, že dostal ve vysílání prostor, přestože je zapletený do sexuálního skandálu zesnulého finančníka Jeffreyho Epsteina. Dalších 233 lidí si stěžovalo na to, že moderátoři nebyli oděni do smutečních šatů. Aby toho nebylo málo, 116 diváků si stěžovalo, že jim BBC příliš usnadnila možnost si stěžovat.

BBC odmítla bezprecedentní počet stížností komentovat s tím, že ve čtvrtek vydá formální vyjádření.

Dosud nejvyšší počet stížností – asi 63 tisíc připomínek – zaznamenala BBC v roce 2005 po odvysílání muzikálu Jerry Springer: The Opera, který vyvolal vlnu kritiky křesťanských skupin. Zhruba 42 tisíc diváků vyjádřilo v roce 2008 nelibost nad žertovným telefonátem herce Russella Branda kolegovi Andrewu Sachsovi, kterému v hlasové zprávě oznámil, že měl intimní vztah s jeho vnučkou.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučené