Hlavní obsah

Za kampaň MeToo jsem rád, Dominga znám jen jako umělce a spolupráci s ním bych uvítal, říká nový šéf opery Hansen

Per Boye Hansen o kampani MeToo i smlouvou s DomingemVideo: Adam Junek, Seznam Zprávy

 

Reklama

„Víme, že Placído Domingo není nejmladší, takže čas je omezený. Uvidíme, velmi si pana Dominga vážím, myslím, že obvinění vznesená proti němu musejí být prošetřena” , říká nový umělecký ředitel Opery Národního divadla a Státní opery Per Boye Hansen. On sám se podle svých slov nechce podílet na nějakých spekulacích. „Znám ho jen jako umělce a spolupráci s ním bych uvítal”, dodal ve Výzvě.

Článek

Agentura AP nedávno přinesla zprávu založenou na výpovědích více než třiceti lidí z operního světa. Většina z nich si nepřála vystoupit pod svým jménem. Devět žen Dominga obvinilo ze sexuálního obtěžování. Sám Domingo obvinění označil za zkreslená a dodal, že v dnešní době se jisté normy hodnotí jinak než dříve.

Hansen ve Výzvě uvedl, že kampaň MeToo vítá a považuji za užitečnou.

„Nebudu konkrétně mluvit o Domingovi, znám ho jako jednoho z nejvřelejších a nejprofesionálnějších hudebníků a kolegů, ale obecně si myslím, že hnutí MeToo všem částem společnosti pomohlo. Je důležité, aby lidé pochopili, že jisté chování z minulosti je nevhodné a je třeba ho změnit”, uvedl ve Výzvě.

Per Boye Hansen se ujal funkce v srpnu. Jeho hlavní úkol je teď především uklidnit sbor, který má s jeho angažmá problémy. Hrozí stávkou a umělci vyjádřili svoji nespokojenost dokonce v otevřeném dopise.

„Nepřišel jsem do Prahy, abych prosazoval svoji představu divadla”, ujišťuje nový umělecký ředitel opery a dodává, že jeho cílem je zjistit, jaké město skýtá možnosti, naslouchat lidem, pečovat o místní tradici a snažit se ji dál rozvíjet."

Opera nemá být koncert v kostýmech

Nový umělecký šéf chce také zvýšit počet návštěvníků opery a přilákat i ty, které opera zatím neoslovila.

„Počet skalních fanoušků opery je omezený. Oproti tomu, tady máte ty, kteří se zajímají o umění, divadlo, vizuální umění, když jim nabídnete něco výjimečného, často jich přilákáte hodně”, odhaluje svoji strategii, jak víc veřejnosti otevřít operu Hansen.

Podle něj je důležité, aby diváci měli pocit, že k nim představení skutečně promlouvá, že to není jen dílo, které už patří do muzea.

„Když to děláte přesvědčivě s režiséry, kteří chápou operu jako divadlo ne jako koncert v kostýmech, tak je podle mne možné přitáhnout jiné publikum”, dodává Hansen.

Jak by chtěl, aby vypadala opera pod jeho taktovkou? Jak chce Hanse uklidnit nespokojené umělce? A jak jde manažerovi z Norska výuka češtiny? Podívejte se na celou Výzvu.

Reklama

Doporučované