Hlavní obsah

Žáci se po Novém roce do školy nevrátí, pouze 1. a 2. třídy

Foto: Profimedia.cz

Třídy zůstanou v lednu prázdné, do lavic se mohou vrátit jen prvňáci a druháci.

Reklama

Většina žáků zůstane po zimních prázdninách znovu doma. S přechodem do nejrizikovějšího epidemického stupně budou otevřené jen mateřské školy a první dva ročníky základních škol.

Článek

Zrychlující se šíření koronavirové nákazy se projeví i na opětovném zavření škol. Ministr školství Robert Plaga po středečním jednání vlády oznámil, že od pondělí 4. ledna se do školních lavic vrátí jen žáci prvních a druhých tříd základních škol, otevřeny zůstanou také mateřské a speciální školy. Ostatní žáci a studenti se budou znovu učit z domova.

„Školy budou od 4. ledna fungovat v režimu PES 5,“ uvedl Plaga na sociální síti Twitter s odvoláním na rozhodnutí vlády přejít do režimu nejvyššího stupně protiepidemického systému.

Žáci se přitom začali vracet do lavic postupně teprve od 18. listopadu, předtím byly školy ze stejného důvodu zavřené více než měsíc. Poslední vlna uvolnění opatření ve školství byla 7. prosince, kdy začala střídavá prezenční a distanční výuka středoškoláků a na vysokých školách se obnovila praktická výuka ve skupinách do dvaceti lidí.

Nejhorší je to pro maturanty

Ředitelé škol přechod do pátého stupně očekávali, pedagogové nicméně upozorňují na fakt, že dlouhodobá distanční výuka komplikuje přípravu hlavně posledním ročníkům středních škol.

„Nejhorší je tato situace pro letošní maturanty. Ti přišli v minulém školním roce skoro o polovinu vyučování a v tomto školním roce skoro ve škole nebyli,“ řekla ČTK předsedkyně Asociace ředitelů gymnázií Renata Schejbalová. Podobná je situace i u žáků devátých tříd.

Zástupci základních škol a gymnázií se shodli, že prezenční výuka je účinnější než výuka přes internet. Podle předsedy Asociace ředitelů základních škol Michala Černého má dálková výuka nejen menší zásah, ale je i časově náročnější na přípravu pedagoga.

Rizikem distanční výuky je podle ředitele ZŠ profesora Švejcara v Praze 12 Ondřeje Lněničky zvláště to, že se žáci v probírané látce mohou snáze ztratit. „Když děti chodí do školy, tak se mohou učitele doptat na to, čemu nerozumí. A je mu to na místě vysvětlené,“ řekl.

Jak již dříve uvedli oslovení ředitelé škol, nedostatky ve vzdělání způsobené distanční formou výuky se dají očekávat spíše u jednotlivců, neměl by to tedy být plošný problém. Povinnost vyučování na dálku naopak podle mnohých zvýšila technologické kompetence žáků a do výuky přinesla nové metody.

Vláda rozhodla, že opatření proti epidemii covidu-19 v Česku se zpřísní od neděle 27. prosince. Opatření budou odpovídat nejvyššímu pátému stupni protiepidemického systému PES a zatím je jejich platnost do 10. ledna.

Reklama

Doporučované