Hlavní obsah

Návrhář Balenciagy se omluvil za sexualizaci dětí v kampani s plyšovými medvědy

Foto: Profimedia.cz

Balenciaga je luxusní módní dům vyrábějící konfekci, obuv, kabelky a doplňky. Ilustrační fotografie.

Reklama

Módní návrhář značky Balenciaga se osobně omluvil za nedávnou kampaň, která podle veřejnosti sexualizovala děti. Cestu, kterou se firma vydala, zkritizovala i hvězda Kim Kardashian.

Článek

„Chci se osobně omluvit za špatnou uměleckou volbu konceptu dárkové kampaně s dětmi a beru na vědomí svou odpovědnost. Bylo nevhodné, aby děti propagovaly předměty, které s nimi nemají nic společného,“ stojí v pátečním prohlášení návrháře Demny Gvasalii, který je v současnosti kreativním ředitelem značky Balenciaga.

Snímky z kampaně, o které v textu mluví, ukazovaly dvě malé dívky, které držely plyšové medvídky oblečené do bondage oblečení. Děti zároveň obklopovala řada dalších pro děti nepříznačných předmětů.

„Jakkoli bych někdy rád svou prací provokoval k zamyšlení, NIKDY bych neměl v úmyslu to dělat s tak hrozným tématem, jako je zneužívání dětí, které odsuzuji,“ dodal návrhář. „Musím se z toho poučit, naslouchat a zapojit se do spolupráce s organizacemi na ochranu dětí, abych věděl, jak mohu ohledně tohoto hrozného tématu přispět a pomoci.“

Společnost Balenciaga se podle Demny zaručila, že budou přijata adekvátní opatření nejen k tomu, aby se značka v budoucnu vyvarovala podobných chyb, ale také k tomu, aby všemi možnými způsoby převzala odpovědnost za ochranu dětí. Kampaň navíc firma rychle stáhla a za její nevhodnost se omluvila.

Sám Demna zveřejnil nová opatření, pro které se Balenciaga nakonec rozhodla. Patří mezi ně například najmutí externí agentury pro posouzení a hodnocení obsahu, přičemž podobná komise byla zřízena i uvnitř společnosti. Dále ve firmě proběhne školení o odpovědné komunikaci a značka se zapojí také do do spolupráce s advokačními skupinami, které se věnují ochraně dětí.

„Chci se osobně znovu upřímně omluvit za způsobenou škodu a chci převzít svou odpovědnost,“ napsal spolu s výčtem nových opatření Cédric Charbit, prezident a generální ředitel firmy. Ta se prý také rozhodla nevést kvůli kauze soudní spory. „Ve společnosti Balenciaga se společně zasazujeme o bezpečnost dětí a netolerujeme žádné násilí a nenávistné vzkazy.“

Mohlo by vás zajímat

Zdravotní potíže zpěvačku Anastacii donutily znovu zrušit nebo přesunout koncerty ve Švýcarsku, Nizozemsku či Německu. Čeští fanoušci však měli štěstí a dočkali se. Podívejte se na fotky z O2 universa:

Reklama po svém vydání vyvolala obrovskou odezvu, a to zejména na sociálních sítích. V napětí pak lidé očekávali také reakce slavných hvězd, které značce propůjčují svůj obličej.

Jednou z nich je například Kim Kardashian, která s firmou spolupracuje dlouhodobě. Dvaačtyřicetiletá hvězda reality show Držte krok s Kardashians na kauzu reagovala se zpožděním několika dnů, což odůvodnila tím, že si chtěla se značkou promluvit osobně, aby „sama pochopila, jak se to mohlo stát“.

„Jako matku čtyř dětí mnou tyto znepokojivé záběry otřásly. Na bezpečnost dětí je třeba brát nejvyšší ohled a jakékoliv pokusy o normalizaci jakéhokoliv jejich zneužívání by v naší společnosti neměly mít místo,“ napsala influencerka na twitteru.

„Oceňuji, že společnost Balenciaga kampaň odstranila a omluvila se. Po rozhovoru s nimi věřím, že chápou závažnost problému a přijmou nezbytná opatření, aby se to již nikdy neopakovalo,“ dodala Kardashian s tím, že v současné době svůj vztah k firmě přehodnocuje.

Reklama

Související témata:
Balenciaga

Doporučované