Hlavní obsah

Putin je diktátor, za válku ho čeká kriminál, psala vzbouřená ruská redakce

Foto: Seznam Zprávy

Některé titulky z již odstraněného obsahu deníku Lenta.

Reklama

9. 5. 12:42

Na hlavní stránce prokremelského média Lenta.ru se vyšlo přes 10 příspěvků kritizujících Vladimira Putina, a to i jako paranoidního diktátora, který rozpoutal válku proti Ukrajině. Válku, která nebude mít vítězů, jen poražených.

Článek

Na vzápětí smazané příspěvky upozornil server Mediazona, který je v Rusku zakázán. Podle něj nešlo o útok hackerů, ale o protest v redakci. Protiválečné slogany se dnes nakrátko objevily i na některých ruských televizorech, napsal server BBC.

Smazané příspěvky, zachycené v archivu, měly titulky „Putin rozpoutal jednu z nejkrvavějších válek 21. století“, „Vladimir Putin se přeměnil v ubohého diktátora a paranoika“, „Ruská elita je nemocná nepotismem a patolízalstvím“, „Putina a jeho poradce čeká kriminál“ či „Válkou se snadněji zamaskují fiaska v ekonomice. Putin musí odejít. Rozpoutal nesmyslnou válku a vede Rusko do propasti“.

Foto: Seznam Zprávy

Odstraněné texty z Lenty. (Strojový překlad.)

Příspěvky začínaly upozorněním, že daný materiál nebyl schválen vedením.

Ke zveřejnění těchto příspěvků se přihlásili vedoucí ekonomické rubriky Jegor Poljakov a redaktorka Alexandra Mirošnikovová.

Foto: Seznam Zprávy

Odstraněné příspěvky z Lenty. (Strojový překlad.)

Lenta.ru bývala součástí holdingu Afiša-Rambler, jehož majitel Alexandr Mamut v březnu 2014 propustil šéfredaktorku Galinu Timčenkovou. Stalo se tak několik hodin poté, co cenzurní úřad Roskomnadzor varoval Lenta.ru kvůli rozhovoru s jedním z vůdců ukrajinské organizace Pravý sektor, označované v Rusku za neonacistickou. Část redakce v čele s Timčenkovou pak založila server Meduza se sídlem v lotyšské Rize.

Protiválečný slogan si dnes mohli podle serveru BBC přečíst i ruští uživatelé takzvaných chytrých televizorů, kteří se chtěli koukat na přenos oslav Dne vítězství z Rudého náměstí v Moskvě. V seznamu kanálů na televizích se krátce změnily názvy jednotlivých programů, a to i u velkých stanic jako První kanál, Rossija-1 nebo NTV Plus.

Místo jmen těchto kanálů se na obrazovkách objevil totožný nápis: „Na vašich rukou je krev tisíců Ukrajinců a jejich stovek zavražděných dětí. Televize a úřady lžou. Ne válce.“

Sdílejte článek

Reklama

Související témata:

Doporučované