Hlavní obsah

Zlatý důl Black Friday? E-shopům meziročně vzrostly tržby o 42 procent

Foto: Pexels.com

Na Black Friday vzrostly e-shopům tržby oproti loňsku v průměru o 42 procent, oproti letošnímu dennímu průměru pak až o 134 procent.

Reklama

České e-shopy zažily díky nedávné slevové akci Black Friday předčasné Vánoce. Vzrostly jim tržby a nápor objednávek byl přibližně dvojnásobný. Nejvíce lidé kupovali elektroniku a hračky.

Článek

Tuzemským e-shopům vzrostly během uplynulé slevové akce Black Friday tržby oproti loňsku v průměru o 42 procent, oproti letošnímu dennímu průměru pak až o 134 procent. Nejvíce rostl zájem o prodej hraček či elektroniky. Nápor na servery internetových obchodů se pak zvýšil zhruba dvojnásobně. Vyplývá to z informací společností poskytovatele hostingových služeb firmy vshosting~, jejíž služby využívá více než 50 procent českých a slovenských e-shopů, a dodavatele e-shopových platforem společnosti Shopsys. Online tržby velkých kamenných hráčů budou za letošní rok přibližně dvojnásobné oproti loňsku.

Takzvaný Black Friday neboli Černý pátek letos připadl na 27. listopadu. Jde o každoroční nejznámější slevovou akci. Letošní Black Friday byl podle prodejců ještě o to intenzivnější, protože se uskutečnil na vrcholu druhé vlny pandemie covidu-19, kdy se velká část prodejců během roku kvůli omezením přesunula právě na internet.

Tržby internetových obchodů tak oproti loňské akci vzrostly o 42 procent. Oproti dennímu průměru za letošní rok pak posílily 2,34krát. „U některých elektronických obchodů se sortimentem typickým pro vánoční dárky, jako jsou například hračky nebo elektronika, se jednalo až o čtyřnásobný výsledek, co se týče obratu,“ řekl obchodní a marketingový ředitel Shopsys Matěj Kapošváry. Tyto kategorie, společně například i s domácími potřebami, zaznamenaly oproti loňskému roku nárůst až přes 100 procent.

S růstem prodejů se zvýšil i nápor na servery jednotlivých e-shopů. Počet požadavků neboli kliků na jednotlivých internetových obchodech vzrostl oproti průměru dvojnásobně na 345 kliků za vteřinu. U nejsezónněji zaměřených obchodů pak podle vshosting~ narostl provoz o více než 2 200 procent. „Když Black Friday akce vrcholila, dosáhly průměrné hodnoty dokonce 600 požadavků za vteřinu. Ve srovnání s loňským rokem jde o více než 60procentní nárůst,“ podotkl obchodní ředitel vshosting~ David Lintimer. Upozornil, že společnost se na tuto slevovou akci připravovala, protože podobný nárůst je na serverovou infrastrukturu náročný. Jde především o navyšování kapacity a výměnu serverů za výkonnější.

Letošní rok je pro tuzemské internetové obchody i kvůli koronavirové krizi a vládním omezením kamenných obchodů rekordní. „Pokud se podíváme na segment velkých kamenných hráčů, tak jejich tržby v online prostředí budou letos dvojnásobné, než byly loni,“ dodal Kapošváry.

Reklama

Doporučované