Hlavní obsah

Z části dálnice D1 byla řeka. Lidé se ptají, zda je opravená silnice kvalitní

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Na každý nový článek vám budeme posílat upozornění do emailu.

Foto: Policie ČR

Dálnice D1 pod vodou.

Řidiči museli v pondělí večer jet na části dálnice D1 jedním jízdním pruhem. Podle ŘSD byl provoz omezený kvůli kombinaci silného krupobití a deště, který spláchnul hlínu a nečistoty z polí na dálnici.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Řidiči na dálnici D1 ve směru na Brno si v pondělí v podvečer mezi 56. a 57 kilometrem museli připadat, jako když jedou podél řeky. Kvůli dešti, bahnu a větvím byl zaplavený levý jízdní pruh a motoristé tak projížděli jedním pruhem.

Mimořádná situace na nejvytíženější české dálnici neunikla na sociálních sítích narážkám k tématu, jak kvalitní je dálnice po rekonstrukci. Lidé v komentářích například na facebooku vtipkovali, zda potřebují na raft dálniční známku.

Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová na dotaz Seznam Zpráv uvedla, že situace na části úseku dálnice D1 vznikla kvůli špatnému počasí.

„Včerejší omezení provozu na D1 bylo způsobeno kombinací silného krupobití a deště, který vyvolal splach hlíny a nečistot z polí na dálnici, v důsledku čehož došlo k ucpání odvodňovacích zařízení kroupami, blátem a splavenými nečistotami,“ napsala mluvčí státního podniku.

Podívejte se, jak to v pondělí vypadalo na dálnici D1:

+1

ŘSD vylučuje domněnku o nedostatečné kapacitě odvodnění po modernizaci dálnice.

„Odvodnění bylo navrženo v souladu s platnými normami a pro odvodnění srážkové vody z dálnice je kapacita vyhovující a dostatečná. Včerejší stav byl způsoben vodou, která přitekla z přilehlých polí,“ dodala Nina Ledvinová.

Veškeré úklidové práce byly podle ŘSD provedené vlastními kapacitami a byly ukončené kolem jedné hodiny v noci.

Mluvčí středočeských hasičů Tereza Sýkora Fliegerová ve vyjádření pro Seznam Zprávy uvedla, že na dálnici byla směs bahna, vody a větví.

„Bylo to zhruba na 300 až 400 metrech dálnice. Řešili jsme to v kombinaci se střediskem Správy a údržby dálnic. Měli tam radlici a zametací vůz a my jsme pomáhali k tomu, aby se vrstva co nejrychleji dostala pryč, plus jsme pomáhali s výpustěmi, aby se voda dostala pryč,“ popsala.

Doporučované