Hlavní obsah

260 klientů české pobočky zkrachovalého Thomase Cooka zůstává v zahraničí, největší problémy na Mallorce

Rozhovor o dopadech krachu Thomas Cook na české hotely s šéfem Orea Hotels. (Video: Seznam.cz)

S českou pobočkou CK Neckermann je v zahraničí aktuálně 260 klientů, dovolenou jim často kazí hoteliéři, kteří po nich požadují složení finanční jistiny. Největší problémy jsou na Mallorce, kde musel pomoct i konzulát.

Článek

Česká pobočka cestovní kanceláře Neckermann musela ve dvou případech předčasně ukončit zájezd svým klientům, stále častěji se navíc klienti potýkají s požadavky hoteliérů na složení finanční jistiny.

CK Neckermann radí svým klientům pokud možno nic neplatit, trvá-li na tom hoteliér, cestovní kancelář je schopná náklady uhradit a pomoct s řešením na své pohotovostní lince. Nejčastěji mají klienti problém na Mallorce, kde musel zasáhnout i místní konzulát.

Cestovní kancelář zároveň zrušila všechny letecké zájezdy do 6. října. To postihne zhruba 500 klientů. O budoucnosti zájezdů po tomto datu společnost stále jedná. Nové zájezdy kancelář od minulého týdne neprodává.

Aktivně se jedná i o budoucnosti samotné tuzemské cestovní kanceláře Neckermann, která je součástí zkrachovalé britské skupiny Thomas Cook. Ve hře jsou tři varianty řešení – vyhlášení likvidace, prodej firmy nebo založení nové cestovní kanceláře z české pobočky CK Neckermann. Jedná se s německou částí CK Neckermann i potenciálními investory.

Česká pobočka zkrachovalé britské skupiny Thomas Cook loni navýšila své tržby na 995 milionů korun, meziročně o téměř 21 procent více, vyplývá z výroční zprávy společnosti. Zahrnuje účetní období od října 2017 do konce září 2018. Čistý zisk společnosti se naopak snížil zhruba o sedm milionů na 15,3 milionu korun. Z předchozích let ovšem podniku zůstala neuhrazená ztráta téměř 103 milionů korun. Pobočka zahrnuje dvě základní divize – vedle CK Neckermann je to ještě firma Global Travel Lufthansa City Center.

Doporučujeme