Hlavní obsah

Sázka na prodejny vyšla. Datartu se daří, tržby vloni překonaly 40 miliard

Foto: Shutterstock.com

Ilustrační foto.

Elektronický kolos Datart hlásí první výsledky po spojení s prodejnami Electro World. Tržby skupiny Nay-Datart přesáhly 40 miliard korun, zisk miliardu.

Článek

Rok 2024 byl pro skupinu Nay-Datart rokem růstu na všech frontách. Skupina, která sdružuje značky Datart, ETA a Nay, vykázala obrat 40,1 miliardy korun a EBITDU 1,143 miliardy korun.

Pro skupinu byl rok 2024 prvním rokem v novém spojenectví českého HP Tronic s předním slovenským prodejcem elektra Nay, pod jehož křídla spadala známá značka Electro World. Nově vzniklá skupina Nay-Datart tak má o 55 procent větší tržby, než kolik o rok dříve vykázal samotný HP Tronic v Česku.

Češi si pro zboží rádi dojdou

Dnes má Nay-Datart síť zhruba 260 kamenných prodejen. Zhruba 70 procent zákazníků totiž stále volí možnost osobního vyzvednutí na prodejně, což dokládá důležitost spojení on-line a off-line světa.

„Spojení nám otevřelo prostor pro sdílení zkušeností, efektivnější řízení procesů a rozšíření nabídky. Díky tomu jsme schopni pružněji reagovat na měnící se potřeby trhu a naplňovat očekávání moderního zákazníka,“ řekl pro Seznam Zprávy Daniel Večeřa, předseda představenstva Nay-Datart.

Skupina rosta na všech frontách, a to i v prostředí, které prochází dynamickým vývojem. „V prostředí zvýšené obezřetnosti zákazníků a proměnlivých tržních podmínek jsme zvládli posílit naši roli elektrospecialisty. Rostli jsme jak v tržbách, tak v důvěře zákazníků – což považujeme za klíčové pro dlouhodobou stabilitu. Zaměřili jsme se na ekonomickou efektivitu, optimalizaci procesů a posílení vnitrofiremní spolupráce, díky čemuž jsme upevnili své postavení na trhu a vytvořili pevný základ pro další rozvoj,“ dodává Večera.

Celkem loni Datart v České republice obsloužil více než 23 milionů zákazníků. Neúspěšnější měsíc byl pro skupinu prosinec, kdy překročila hranici jednoho milionu nákupů za jediný měsíc.

V následujícím období se bude Nay-Datart soustředit na další digitalizaci služeb, zefektivnění zákaznické cesty, rozšiřování produktového portfolia a řešení, která přispívají k vyšší udržitelnosti napříč fungováním celé společnosti. „Firma zároveň plánuje posílit inovace, které zohledňují aktuální potřeby moderního zákazníka i dlouhodobé výzvy trhu,“ dodává Daniel Večeřa.

Mezi největší tuzemské prodejce elektroniky v Česku patří také Alza.cz. V roce 2023 její čistý zisk meziročně vzrostl na 1,1 miliardy korun. Celkové tržby činily přibližně 45,9 miliardy korun. Na českém trhu s elektronikou působí ještě e-shop Mironet či síť Expert Elektro.

Související témata:
Electro World

Doporučované