Článek
Čínský internetový prodejce Alibaba Group Holding zvýšil čtvrtletní tržby meziročně o pět procent na 247,8 miliardy jüanů (zhruba 732 miliard korun). Firma o tom informovala v úterní tiskové zprávě.
Čistý zisk se sice propadl o 53 procent na 20,6 miliardy jüanů, podle agentury Reuters však překonal očekávání analytiků. Firma upozornila, že za poklesem zisku stojí rozsáhlé investice do budoucího růstu.
Ve druhém finančním čtvrtletí, které skončilo 30. září, zaznamenaly výrazný růst tržby cloudové divize. Ty se zvýšily o 34 procent na téměř 40 miliard jüanů. Šéf společnosti Alibaba Eddie Wu uvedl, že za rychlým růstem cloudové divize stála silná poptávka po umělé inteligenci (AI). Upozornil také, že firma získala nové zákazníky díky nabídce rychlého doručování zboží.
„Vstoupili jsme do investiční fáze, jejímž cílem je budovat dlouhodobou strategickou hodnotu v oblasti technologií AI a infrastruktury a spotřebitelskou platformu spojující služby využívané v každodenním životě s internetovým obchodem,“ uvedl Wu.
Společnost Alibaba v únoru oznámila, že v příštích třech letech plánuje investovat do infrastruktury pro AI a do cloudových aktivit 380 miliard jüanů (zhruba 1,1 bilionu korun). V září pak podle serveru CNBC uvedla, že hodlá tento plán rozšířit o další investice do modelů AI a do infrastruktury.














