Hlavní obsah

4000 párů složilo manželský slib na hromadné svatbě, někteří se poznali až při obřadu

Hromadná svatba.Video: Lukáš Marek, AP, Reuters

 

Reklama

Tisíce mladých párů bylo oddáno v Jižní Koreji na obřadu Církve sjednocení.

Článek

Osm tisíc lidí ze 64 zemí si řeklo své „ano” při hromadném obřadu Církve sjednocení v Jižní Koreji. Kromě přítomných novomanželů se k ceremonii podle vyjádření jednoho z věřících pro agenturu Reuters připojilo přes internet dalších 21 tisíc nových párů, které dostaly požehnání, a 28 tisíc již sezdaných párů.

Náboženské hnutí založil v roce 1954 Son-mjong Mun, který sebe a svou manželku Hak-ča Han Mun jmenoval jako Mesiáše. Církev se hlásí ke křesťanství a jsou jí přisuzovány i vlivy konfucianismu. Mun shrnul své učení v knize Boží princip, která obsahuje základní myšlenky, jimiž se hnutí řídí. To bývá jeho kritiky označováno za Moonovu sektu, stoupencům se pak pejorativně přezdívá moonisté. Členové hnutí pocházejí nejen z Jižní Koreje nebo Japonska, ale i z USA. Není jasné, kolik členů církev ve skutečnosti má, počty se pohybují v řádech statisíců až několika milionů.

Hromadné svatby Mun pořádal od roku 1961 až do své smrti v roce 2012 – svým stoupencům manžela či manželku vybíral sám. Po zakladatelově smrti přešla tato povinnost na jeho ovdovělou manželku Hak-ča Han Mun. Obřadu požehnání se pravidelně účastní tisíce členů církve.

Snoubenci se poznají až při obřadu

Často se stává, že se „snoubenci” poznají až při ceremonii, nezřídka kdy nemluví ani stejným jazykem. To jde ruku v ruce s Munovým učením – jeho církev se snaží o propojení ras, národností a kultur, které má vést ke skutečnému „sjednocení”.

Odpůrci hnutí kritizují způsob, jakým Mun a jeho učenci myšlenky svým následovníkům předávají, podle nich jde o vymývání mozků. Nezdá se jim ani financování církve, tvrdí, že se Mun obohacoval na úkor církve a že si jeho rodina žila v luxusu. Sám zakladatel byl v roce 1983 v USA odsouzen k osmnácti měsícům za mřížemi za daňové úniky. Propustili ho po třinácti měsících.

Reklama

Související témata:

Doporučované