Hlavní obsah

Výroba “adidasek” v USA a Německu končí. Nepomohli ani roboti

Foto: Adidas

Adidas zavírá své automatizované výrobny.

Reklama

Firma Adidas zavírá automatizované výrobní továrny „Speedfactory” v Německu a USA. Uvedla, že technologie z těchto továren využije k výrobě obuvi u asijských dodavatelů.

Článek

Původním záměrem společnosti bylo odvrátit výrobu od standardních metod, na které při výrobě obuvi spoléhají její asijští dodavatelé. Právě v Asii vzniká až 97 % produktů Adidasu, na Spojené státy připadají dvě procenta a na Evropu zbývá jednoprocentní podíl.

Vysoce automatizované továrny s označením „Speedfactory“ otevřel Adidas v jihoněmeckém Ansbachu v roce 2016 a v americké Atlantě v roce 2017. Firma tím chtěla přiblížit výrobu zákazníkům a na klíčové trhy rychleji dodávat nové zboží. Moderní výroba byla také reakcí na rostoucí mzdy v Asii a vyšší přepravní náklady.

Nyní mluvčí společnosti Adidas Richard Efrus ve vyjádření uvedl, že pro společnost má větší smysl soustředit se na produkci bot v asijských továrnách, „kde se nachází to pravé know-how a ověření dodavatelé”.

Výroba v automatizovaných továrnách má skončit nejpozději v dubnu příštího roku. Podrobnosti, proč budou uzavřeny, firma v pondělní zprávě neuvedla, podle agentury Reuters se však ukázalo, že tyto podniky jsou nákladné a používané technologie je obtížné rozšířit na různé produkty. Adidas původně plánoval globální síť podobných závodů.

Martin Shankland, člen představenstva společnosti odpovědný za globální výrobu, ve svém prohlášení uvedl, že firma Adidas technologie ze závodů „Speedfactories” využije k výrobě obuvi u asijských dodavatelů.

Také konkurenční Nike se podobně jako Adidas snaží zrychlit dodávky pomocí automatizace výroby. Společnost plánuje přiblížit produkci k USA, například do Latinské Ameriky. Nejvíce však obě firmy stále vyrábějí v Asii. Částečně je k tomu vedou nižší náklady a částečně i vysoká úroveň infrastruktury vybudované v Asii za posledních několik desetiletí.

+1

Reklama

Doporučované