Hlavní obsah

Amazon se stal nejhodnotnější značkou světa, skokanem roku je Instagram

11. 6. 2019

Amazon se stal nejhodnotnější značkou světa (podle žebříčku BrandZTM Top 100 2019). (Video: Jan Marek, Kantar, WPP )

Amazon se stal nejhodnotnější značkou světa podle žebříčku BrandZTM Top 100 2019, který na newyorské burze publikovaly společnosti WPP a Kantar.

Článek

Technologické značky vedou žebříček BrandZTM Top 100 od jeho prvního globálního uvedení v roce 2006, kdy na vrcholu stanul Microsoft.

Společnosti Amazon vzrostla hodnota značky z roku na rok o 52 procent na 315,5 miliardy dolarů. Amazon předstihl Apple (309,5 miliardy) a Google (309 miliard), a ukončil tak nadvládu těchto technologických gigantů trvající 12 let. Hodnota značky Apple se zvýšila z roku na rok o 3 % a hodnota značky Google o 2 %.

V Top 10 zůstává na 6. místě Facebook. Alibaba předstihla Tencent a stala se nejhodnotnější čínskou značkou. Vystoupala o dvě místa výše na 7. pozici s růstem hodnoty značky o 16 % na 131,2 miliardy USD. Tencent se propadl o tři místa na 8. pozici. Jeho hodnota značky poklesla o 27 % na 130,9 miliardy USD, což BrandZ přisuzuje silně kolísajícímu prostředí, v němž se značky musí neustále snažit předvídat vyvíjející se potřeby a očekávání zákazníků.

Zatímco ostatní sociální sítě čelí otázkám důvěry a atraktivity, Instagram (číslo 44 na žebříčku, 28,2 miliardy) se aktuálně s více než miliardou uživatelů po celém světě stal skokanem roku.

Doporučujeme