Hlavní obsah

Apple Pay potvrdil, že „jablíčkáři“ jsou v placení aktivnější. Za dva dny si službu aktivovalo 90 tisíc lidí

Český Apple Pay v číslech.Video: Aleš Černý, Jan Marek, Seznam Zprávy

 

Reklama

Necelé dva dny od spuštění svou bankovní kartu do aplikace Wallet přidalo přes devadesát tisíc českých uživatelů. Apple Pay tak s přihlédnutím k penetraci iPhonů ve srovnání výrazně poráží Google Pay či jiná androidová řešení, která v tuzemsku fungují už déle než rok.

Článek

Šest bank a dvě platební služby hlásily od úterního rána desítky tisíc aktivací Apple Pay a útraty v hodnotě přes 18 milionů korun. Nejvíce klientů s aktivovaným platebním systémem v zařízení s iOS hlásila ve středu odpoledne Air Bank s 28,4 tisíce uživateli. Následovala Česká spořitelna s 20 tisíci a Komerční banka se 17,5 tisíce uživateli.

Moneta uvádí 12 tisíc klientů s Apple Pay a mBank osm tisíc.

Mezi majiteli chytrých telefonů je podle operátorů přibližně pětina iPhonů, zbytek tvoří „androidí“ telefony. S ohledem na tuto skutečnost uživatelé Applu potvrdili, že jsou v adaptaci na technologické novinky, jako jsou právě platby telefonem, aktivnější. Každá z bank první vlny hlásí dva dny po spuštění, že uživatelé Google Pay či vlastní androidové aplikace převyšují počet uživatelů Apple Pay maximálně dvojnásobně.

Česká spořitelna má dokonce téměř dvojnásobně více uživatelů Apple Pay než u své androidové Portmonky. Alternativy pro androidy jsou přitom na trhu už více než rok.

Jak funguje Apple Pay.Video: Aleš Černý, Seznam Zprávy

J&T Banka, která se zaměřuje na korporátní a privátní bankovnictví, konkrétní údaje nezveřejnila. „Nárůst je asi dvakrát rychlejší než u Google Pay, službu Apple Pay si aktivovalo 15 procent majitelů námi vydaných karet,“ uvádí mluvčí banky Monika Veselá s tím, že J&T Banka se zároveň vymyká tím, že u jejích klientů iPhony nad androidy převažují.

Banky a platební služby navíc od Apple Pay hodně čekají i do budoucna. „Očekáváme, že počet našich karet aktivovaných pro bezkontaktní placení chytrým telefonem či chytrými hodinkami dosáhne koncem roku 2019 nejméně 100 tisíc, tedy asi 10 procent z celkového počtu námi vydaných karet,“ říká manažer pro platební karty Monety Jan Hruška.

Před příchodem Apple Pay měli klienti aktivováno jen okolo 3 procent karet pro platby androidem nebo hodinkami Garmin a Fitbit. „Naše očekávání stojí na přesvědčení, že spuštění Apple Pay dlouhodobě povzbudí celkový zájem lidí o všechny nabízené druhy bezkontaktního placení chytrými telefony a chytrými hodinkami,“ vysvětluje Hruška,

Službu Apple Pay svým klientům zpřístupnila i platební aplikace Twisto a vydavatel stravenek Edenred. Přes Twisto si Apple Pay v prvních dnech aktivovalo 2,5 tisíce lidí. „Za prvních 28 hodin po spuštění Apple Pay si navíc založilo Twisto účet již přes dva tisíce lidí, jejíž banka Apple Pay nepodporuje. Tito zákazníci dostanou fyzickou Twisto kartu během následujících dní, následně budou moci Apple Pay také využívat,“ říká výkonný ředitel Twisto Michal Šmída.

Stravenkovou kartu od Edenredu do telefonu s iOS převedlo tři tisíce lidí, tedy třetina klientů s iPhonem. „Na základě úterních dat o platbách Apple Pay a s přihlédnutím k našim zkušenostem s Google Pay očekáváme, že do 26. února překročíme hranici 100 tisíc obědových plateb mobilem,“ říká manažer Edenredu Jiří Brych.

Reklama

Doporučované