Hlavní obsah

Autoservisy otevřely, ale zákazníky dovnitř nepustí

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační snímek.

Reklama

1. 3. 19:42

Autoservisy přes zpřísněné vládní omezení otevřely. Předávání vozů se zákazníky však probíhá mimo provozovny ve venkovních prostorách, stejně jako veškerá komunikace a bezkontaktní platby.

Článek

Showroomy zůstávají zavřené, a prodej aut je tak možná jen online nebo telefonicky. Vláda minulý týden v usnesení o omezení prodeje a služeb v rámci opatření proti šíření koronaviru nezahrnula autoservisy do výjimek mezi ty, které mohou zůstat otevřené. „V souladu s informací Ministerstva dopravy mohou autorizované servisy značek Volkswagen, Audi, Seat/Cupra a Volkswagen Užitkové vozy od 1. března fungovat s tím, že klienti nesmí mít přístup do provozoven a veškerá komunikace se zákazníkem se uskuteční ve venkovních prostorách,“ řekl mediální zástupce dovozce Jan Klíma.

Škoda Auto, která má v tuzemsku největší servisní síť, má všechny autorizované opravny nadále v provozu. „Veškeré objednávání a komunikace se servisy bude probíhat distančně telefonicky nebo e-mailem. Příjem zákazníka a sepsání zakázkového listu přijímací technik provede prostřednictvím tabletu ve venkovních prostorách servisu. Vnitřní zákaznické prostory provozoven zůstanou uzavřeny,“ uvedl mluvčí Škody ČR Pavel Jína.

Podle šéfa Toyoty a Lexusu v ČR Martina Pelešky stejný režim u servisních služeb fungoval i loni během první uzávěry v březnu. „Klienti nyní nemají přístup do provozovny servisu a veškerá komunikace se zákazníkem se uskuteční ve venkovních prostorách za přísného dodržení všech hygienických opatření a s minimem osobního kontaktu. Pro omezení kontaktu s ostatními zákazníky a plynulý chod servisů se doporučuje telefonické objednání,“ podotkl Peleška s tím, že prodej aut i nadále běží přes online showroom nebo telefonicky.

Společnost Renocar, která prodává vozy BMW a Mini, vedle venkovního předávání vozů zákazníkům nabízí službu tzv. Key Boxů v Praze a Brně. Vůz nechá zákazník nebo mechanik na servisním parkovišti a klíče k němu budou k vyzvednutí na základě PIN kódu v nedaleké zabezpečené schránce, kde je i platební terminál pro úhradu servisních služeb. BMW také nabízí službu CitNow spočívající ve videokomunikaci zákazníka se servisním poradcem.

V případě, že zákazník potřebuje se svým vozem navštívit autorizovaný servis v jiném okrese, je na něm, aby si zajistil sám povolení k opuštění okresu (čestné prohlášení). „Těm zákazníkům, jejichž vozy jsou již po servisní kontrole či opravě a nemohou nebo nechtějí si pro svůj vůz z důvodu nových opatření vlády přijet, je na základě osobní domluvy s autorizovaným servisem nabídnuta placená služba, kdy je daný vůz zákazníkovi odvezen a přistaven v místě bydliště. V ojedinělých případech, je-li to v silách dealera, je možné tuto službu zajistit i v případě vyzvednutí zákaznického vozu a jeho následného vrácení zpět,“ řekla mluvčí Kia Motors Kateřina Vaňková Jouglíčková.

Jedním z problémů, se kterým se však nyní museli pracovníci servisů vypořádat, je provádění plateb přes platební terminály. Ty jsou totiž běžně umístěné v kancelářích servisů a nedisponují dostatečně dlouhým kabelem pro venkovní použití.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované