Hlavní obsah

Basilejské náměstí v Praze 3 čeká proměna

Foto: Seznam Zprávy

.

Reklama

Basilejské náměstí na křížení ulic Jana Želivského a Malešické v Praze 3 čeká v příštím roce proměna.

Článek

„Mělo by se změnit v klasickou čtyřramennou křižovatku řízenou semafory, která bude doplněná o veřejná prostranství,“ řekl místostarosta Prahy 3 Ondřej Rut (Zelení). Úpravy podle něj na základě dohody s hlavním městem provede firma Central Group, která v blízkém areálu Nákladového nádraží Žižkov plánuje stavět byty.

Náměstí s oválným půdorysem je nyní bez semaforů a funguje spíše jako kruhový objezd. „Nově by to měla být klasická čtyřramenná křižovatka, která bude světelně řízená,“ vysvětlil Rut. Dodal, že by se měla zlepšit prostupnost pro pěší doplněním přechodů s ostrůvky ve vozovce. Na náměstí podle něj mají přibýt také parkovací místa a jedno nezastavěné nároží se změní v pobytový veřejný prostor.

Na náměstí již podle místostarosty začaly výměny sítí, do konce roku by měly začít přípravné práce a hlavní úpravy jsou v plánu příští rok. Mluvčí Šťastný potvrdil, že firma Central Group projekt uskuteční na svoje náklady. Zajistí tím i dopravní napojení plánované nové čtvrti v areálu nákladového nádraží.

Městská část se podle Ruta dohodla s magistrátem na tom, že úpravy dostanou přednost před další etapou rekonstrukce Koněvovy ulice původně plánované na příští rok. Ulice Jana Želivského slouží jako objízdná trasa pro Koněvovu, není proto podle místostarosty možné, aby byly obě uzavřené souběžně. Další část rekonstrukce Koněvovy tak bude odložená na rok 2023, podle Ruta to zástupci magistrátu přislíbili. Úpravy má na starosti městská Technická správa komunikací, její mluvčí Barbora Lišková na dotaz ČTK, zda se s odkladem skutečně počítá, neodpověděla.

Central Group plánuje v severní části areálu Nákladového nádraží Žižkov stavět projekt s názvem Parková čtvrť se stovkami bytů. Podle informací firmy by měly být první byty dokončeny do poloviny roku 2024. Kromě bydlení projekt počítá s parkem, komerčními prostory pro obchody a restaurace, mateřskou školou a parkem. Celková investice do projektu je podle firmy 14 miliard korun. V areálů bývalého nádraží o rozloze asi 33 hektarů plánují stavět i developerské firmy Sekyra Group a Penta Real Estate. Památkové chráněné funkcionalistické nádraží má zůstat zachováno.

Reklama

Související témata:

Doporučované