Hlavní obsah

Bydlení pro vyslovené workoholiky. Poláci vymysleli domy jako loga

Foto: Wamhouse Studio

Dům ve tvaru loga Adidasu.

Reklama

Když máte společnost, pro kterou děláte opravdu rádi, pak úplně nerozlišujete, jestli jste doma nebo v práci. Jako opravdoví workoholici se nyní prokázali Poláci, kteří navrhli originální bydlení pro skutečné firemní fanatiky.

Článek

Provázejí nás snad na každém kroku. Jsou těmi nejvýraznějšími symboly byznysového světa, na které žádná z firem nedá dopustit. Musí být výstižné, nápadité, ale přitom tak jednoduché, aby se otiskly do hlav spotřebitelů stejně tak snadno jako na papír, desky nebo průčelí průmyslových budov i mrakodrapů.

Polská architekta Karina Wiciaková z architektonické skupiny Wamhouse se však odvážila jít ještě dál. Vzala 2D designy jedněch z nejvíce protřelých log společností a převedla je do trojrozměrných modelů – návrhů luxusních domů z betonu a skla.

Designérka vytvořila celkem čtyři budovy: Trihouse, Crosshouse, Rhombhouse a Pyrahouse. Jako předlohy si z většiny vybrala loga automobilek.

Trihouse: podle tří notoricky známých pruhů

První z domů tvoří tři betonové bloky oddělené pouze prosklenými výplněmi. Příhodně dostal jméno Trihouse, protože jeho tvar známého trojúhelníku ze stejného počtu pruhů vychází z loga výrobce sportovního oblečení, bot a vybavení Adidas.

Vnitřní využitelná plocha obytné budovy je 560 metrů čtverečních a nabízí celkem čtyři podlaží. V tom prvním je kuchyň, jídelna, obývací i relaxační pokoj a samozřejmě toaleta, která s druhou odpočinkovou místností nechybí ani v dalším patře, kde je doplňuje knihovna a pracovna. Třetí podlaží už nabízí dvě ložnice a stejný počet koupelen. Poslední patro tvoří jedna velká ložnice se šatnou a otevřenou koupelnou.

I přesto, že prosklené plochy domu, kterých využívají i vnitřní příčky, vytváří dojem vzdušnosti, prostornosti a nabízí jedinečné výhledy, Wiciaková myslela i na soukromí. Nechybí tak žaluzie a závěsy pro případ potřeby.

Foto: Wamhouse Studio

Dům podle loga Chevrolet.

Crosshouse: americký bourák na vodě

Předlohou druhému „firemnímu baráku” byla automobilka Chevrolet ze Spojených států. Křížová budova rovněž využívá skleněného prvku – vesměs jednolitá přední stěna domu bere ohled a nabízí pohled na vodní hladinu, nad kterou se Crosshouse tyčí.

Oproti textilní značce disponuje tento dům podle loga výrobce „americké síly” necelou polovinou obytného prostoru. Dvě patra a mezipatra zabírají 245 metrů čtverečních, přičemž přední prosklená stěna tvoří jednu stranu společenských místností, tedy obývacího pokoje, jídelny nebo pracovny s knihovnou. Zátiší a soukromí by jeho obyvatelům nechybělo v zadní části, kde jsou ložnice a koupelny.

Foto: Wamhouse Studio

Dům podle loga Renault.

Rhombhouse: kosočtverec na obzoru

O něco větší je luxusní dům podle francouzské automobilky Renault, jejíž trojrozměrné logo tak nyní v návrhu ční jako diamant s proskleným středem uprostřed zelené pastviny. Užitná plocha Rhombhousu je 270 metrů čtverečních a je ze tří pater, ve kterých je odspoda obývací pokoj, jídelna, knihovna a toaleta, dále pak hlavní ložnice s koupelnou a v podkroví majestátního kosočtverce zůstává pracovna spolu s další ložnicí a malou koupelnou.

Foto: Wamhouse Studio

Dům podle loga Mitsubishi.

Pyrahouse: šperk vyrůstající z tekoucích písků

Ze třech pater je také poslední z návrhů, který vycházel ze známého znaku se třemi diamanty – šperku japonského výrobce aut Mitsubishi. Polská designérka prakticky využila tvaru pyramidy, podle kterého také Pyrahouse nese své jméno. Zrovna tak i jeho okolí tvoří tématicky pouštní duny.

Z písku vystupují do budovy dvě schodiště, která ústí do prvního patra s kuchyní, jídelnou, obývacím pokojem a knihovnou. Přes mezipatro s toaletou a menším relaxačním prostorem lze vystoupat do pracovny s další toaletou, až v posledním patře se pak nachází ložnice a koupelna. Celková užitná plocha domu je 320 metrů metrů čtverečních.

Designérka doufá, že jednou budou stát

Ve všech čtyřech případech se jedná pouze o koncept. Autorka ale doufá, že na realizaci jejích vizí někdy dojde.

„Navrhla jsem je pro vlastní potěšení, takže pro mě šlo čistě o zábavu. Ale i přesto, že se jedná pouze o koncepty, jsou interiéry všech budov plně funkční, takže by bylo hezké jeden z těch domů třeba jednou postavit,” uvedla Wiciaková pro architektonický magazín Dezeen.

Reklama

Doporučované