Hlavní obsah

Ceny se vyrovnaly. Dovolená v jednom českém regionu dohnala Egypt

Kde zdraží hotely? A kam se jezdí nejvíc? Rozhovor s Ladislavem Veselým, ředitelem Slevomatu. (Video: Markéta Bidrmanová, Seznam Zprávy)

 

Reklama

20. 6. 19:15

Jet na dovolenou na Pálavu, nebo k moři? Cena za týden může být nakonec dost podobná. „Letos už se zdražuje úplně všude. Na jižní Moravě a na Lipně šly ceny meziročně o 20 procent nahoru,“ říká šéf Slevomatu Ladislav Veselý.

Článek

„Na jižní Moravě bude cena za týden mezi 13 000 až 15 000 korunami. Jižní Morava je na úrovni Egypta a Řecka,“ říká šéf slevového portálu Slevomat Ladislav Veselý.

Hoteliéři podle něj sází na to, že čeští turisté nemají na vybranou. „Je ještě pořád složité a nepřehledné jezdit do zahraničí. Testy, karantény. Rodiny s dětmi potřebovaly koupit dovolenou už teď,“ vysvětluje.

Nehledě na ceny, prodeje pobytů v tuzemsku na Slevomatu rostou poslední měsíc o desítky procent.  „Oproti roku 2019, kdy jsme o covidu nevěděli, jsme na dvojnásobných prodejích,“ tvrdí Veselý. Krkonoše se prodávají dvakrát víc než loni. Karlovarsko a celý lázeňský trojúhelník vyskočil meziročně dokonce o 80 procent, Liberecko a Jizerské hory pak o 40 procent.

Lázně jsou našlapané, Praha prázdná

„Kde chybí zahraniční turisti, typicky lázeňský trojúhelník, Karlovy Vary, Mariánské Lázně, tam už se Češi rozhodli jet loni. Telč je velice populární. A Krkonoše s Jeseníky jsou stálice sezony,“ vypočítává ředitel prodejního portálu.

Nejrychleji přibývá objednávek v Praze, kde se ceny kvůli výpadku turistů stále drží nízko. „Tam jsme loni rostli o 700 procent. I když Slevomat dokáže naplnit dva tři velké hotely, máme Hilton, Clarion, Imperial, tak masa turistů chybí,“ uvedl Veselý.

Největším překvapením v poptávce je Slovensko, kde začali rozvolňovat mnohem dříve, zároveň je dobře dostupné, poptávka zde vzrostla o třetinu. „S rozvolněním Polska poroste ekvivalentně poptávka po polské straně Krkonoš.

Odsáváme hosty cestovkám

Podle Veselého se Slevomatu daří vysávat nespokojené klienty cestovních kanceláří, kteří mají špatné zkušenosti s refundacemi zájezdů. „Přišli k nám. Dřív u nás lidé kupovali víkendové pobyty. Kde teď hlavně rosteme, to jsou pobyty týdenní, desetidenní.“

Lidé na Slevomatu také nechají víc peněz. „Utrácí u nás víc, o 20 procent meziročně, protože si zvykli přikoupit si k tomu služby, wellness, masáže, lepší večeři,“ vypočítává šéf portálu, který vznikl před 11 lety.

Za tu dobu spolupracoval s desetitisíci hotely, penziony a restauracemi. Za to, že jejich nabídku zprostředkuje klientům, si bere marži mezi 15 až 20 procenty.

Nejčastější stížnost na Slevomatu?

Že by se Slevomatu chytaly jako posledního stébla před utonutím zejména podniky před krachem, Ladislav Veselý odmítá. „Nic, co by vybočovalo z toho, co je běžné na trhu. Na Slevomatu máme Hilton, pan Pohlreich má u nás své snídaně, Burgerking, Starbucks, Lidl. Máme partnery, kteří s námi jsou 10 let.“

Každý nákup může zákazník ohodnotit jednou až pěti hvězdičkami podle spokojenosti. „Když má hodnocení 4,3, tak už se hodně rozmýšlíme, jestli s nimi dál spolupracovat,“ říká šéf Slevomatu. A nejčastější stížnost klientů? „Kebab byl studený,“ tvrdí Veselý.

Tržby Slevomatu loni dosáhly na 1,8 miliardy korun, což je o 27 procent méně než v rekordním roce 2019. Tehdy utržil 2,5 miliardy korun. Letos, pokud bude podzimní vlna covidu mírná, plánuje tým růst o 15 až 20 procent.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované