Hlavní obsah

České Notino odesílá dva balíčky za vteřinu. V Evropě je jedničkou

Ukázka z rozhovoru se Zbyňkem Kociánem, generálním ředitelem Notino. (Video: Zuzana Hodková)

 

Reklama

8. 12. 2020 13:47

Každou minutu 97 odeslaných balíčků – takhle vypadá předvánoční špička u největšího evropského prodejce kosmetiky a parfémů na internetu. České Notino dokázalo v jediný den odbavit rekordních 140 tisíc zásilek.

Článek

Z malého českého e-shopu s parfémy se Notino stalo velkým globálním hráčem. Loni mělo obrat deset miliard korun, parfémy a kosmetiku prodává v celé Evropě, má vlastní kamenné prodejny a denně obslouží desítky tisíc online zákazníků.

„Během roku, když není sezóna ani covid, máme denně 30 tisíc odbavených balíčků. V rámci covidu to bylo denně 80 tisíc a náš absolutní rekord přišel na Černý pátek, kdy jsme odbavili 140 tisíc balíčků,“ říká šéf Notina Zbyněk Kocián.

Návrat do USA se nekoná, Evropa stačí

Firma v Česku prodá zhruba 15 procent svých produktů. Nejvíc se jí daří v Polsku a Německu, roste v Itálii a Francii. Právě na Evropu se teď chce více zaměřit. Před dvěma lety firma opustila po čtyřech letech americký trh a v nejbližší dekádě se zpět nechystá.

„Návrat do Ameriky se konat nebude. Amerika pro nás nebyla ani úspěch, ani neúspěch. Stála nás ale hodně energie a byla nám hodně vzdálená. Chceme být raději velkým a silným lídrem v Evropě. Pro nás pro příští dekádu je důležité upevňovat pozice, kde už jsme. My víme, že Evropa je dostatečně velká, a věříme, že jsme schopni navýšit tržní podíl v jednotlivých zemích,“ říká Kocián.

Češi mistři v online nákupech

I v Evropě jsou ale podle něj velké rozdíly mezi jednotlivými zeměmi. „Například zákazník v Polsku kupuje daleko víc parfémů než zákazník v Česku, ale zase nekupuje tolik přípravků na pleť. Země na jihu Evropy jsou zase posedlé péčí o vlasy,“ dodává Kocián, podle kterého jsou Češi jedničkou v online nakupování kosmetiky a parfémů. „V Německu je po síti prodáno 20 procent, u nás je to 70 procent,“ dodává Kocián.

Firma má kromě e-shopů i vlastní kamenné prodejny. V Česku a dalších osmi zemích. A příští rok přidá další dvě – Polsko a Rumunsko. „V rámci východní Evropy jsou pro nás kamenné prodejny důležité – slouží totiž jako výdejní místo. Je to specifické pro východní Evropu a na výdejních místech děláme třeba 30 procent celého obratu v těchto zemích. Jinak přímo v kamenných prodejnách je to dalších deset procent obratu přímého prodeje,“ dodává Kocián.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované