Hlavní obsah

Český Eurowag suverénně expanduje. Ulovil další evropský start-up

Foto: Eurowag

Technologická společnost Eurowag podniká v silniční dopravě řadu akvizic.

Reklama

14. 4. 16:17

Z miliardáře Martina Vohánky a jeho skupiny Eurowag se stal celoevropský hráč v byznysu s technologickými službami pro silniční provoz. Novou investici podnikla firma v Pobaltí.

Článek

Česká technologická skupina W.A.G. payment solutions, známější pod značkou Eurowag, pokračuje v investicích do evropských start-upů. Ty mají firmě pomoci akcelerovat byznys zaměřený na platební systémy v komerční dopravě. Nově Eurowag spojil síly s litevskou společností Drivitty, která se specializuje na digitální správu plateb při tankování.

„Investice do Drivitty umožňuje zákazníkům platit za mobilitu a související služby hladce na svém mobilním zařízení a s další vrstvou zabezpečení. Rovněž minimalizuje potřebu fyzického kontaktu během transakcí, což je v této době obzvláště důležité,“ uvedl generální ředitel a většinový akcionář Eurowagu Vohánka. Detaily transakce se firma rozhodla nezveřejnit. Na investici se podílela advokátní kancelář Allen & Overy.

„Drivitty vyvíjí řešení, která propojují čerpací stanice, vydavatele palivových karet, poskytovatele služeb vozidel, telematiku a správce vozového parku do hladce běžícího toku dat a umožňují významné snížení provozních nákladů vozového parku,“ popsal přínosy přírůstku v portfoliu českého holdingu spoluzakladatel Drivitty Darius Cesnavicius.

Česko-litevská transakce přichází jen dva měsíce poté, co Eurowag získal čtvrtinový podíl v nizozemské firmě Last Mile Solutions. Její specializací je nabíjení elektromobilů a chytrý energetický management.

Na začátku letošního roku koupil Eurowag 51 procent v tuzemské firmě KomTeS. Ta se zabývá sledováním vozidel pomocí GPS, následným vyhodnocováním dat a elektronickým sledováním spotřeby pohonných hmot.

Martin Vohánka drží v Eurowagu 60 procent. Menšinový podíl kontroluje od roku 2016 americký investiční obr TA Associates. Eurowag působí téměř na třech desítkách zahraničních trhů.

Doprava a logistika je jedním z oborů, které díky start-upům a novým technologiím prodělávají zásadní přerod. Projevuje se to i na zájmu investorů. Český podnikatel Jan Bednář takto loni prodal za šest miliard korun část svého v Americe sídlícího start-upu ShipMonk. Specializuje se na balení, skladování a dopravu balíků třetím stranám.

Na českém trhu je hodně slyšet o logistickém start-upu DoDo podnikatele Michala Menšíka. Firma zaměřená na logistiku takzvané poslední míle, tedy na závěrečný a nejnákladnější úsek dopravy z internetových obchodů, každoročně zdvojnásobí výkon. Menšík se díky tomu nedávno probojoval mezi finalisty soutěže Podnikatel roku.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučené