Hlavní obsah

Chytré asistenty doma raději vypněte, varují právníci

Foto: flickr.com

Malé procento nahrávek analyzují i lidé, nejen algoritmus.

26. 3. 10:52

Britská advokátní společnost Mishcon de Reya radí svým zaměstnancům, kteří nyní pracují z domova, aby měli v pracovní době vypnuté chytré domácí asistenty. Obává se úniku citlivých informací o svých klientech a případech.

Článek

Máte na stole hlasového asistenta a pracujete z domova?

Možná byste ho na důležitá jednání měli vypnout. Alespoň to radí právnické firmy svým zaměstnancům, kteří pracují z domova. Nechtějí riskovat únik jakýchkoliv citlivých dat svých klientů. Informovala o tom agentura Bloomberg.

Britská právnická společnost s celosvětovou působností Mishcon de Reya, která například pomáhala princezně Dianě s rozvodem, vyzvala své zaměstnance, aby své domácí elektronické asistenty vypnuli, když hovoří se svým klientem. Apel směřuje především na zařízení, jako jsou Alexa od společnosti Amazon a hlasový asistent od Googlu, ale právníci si mají dávat pozor i na ostatní přístroje s kamerou či mikrofonem.

Raději paranoiu

Joe Hancock, partner Mishcon de Raya a zároveň šéf kyberbezpečnosti společnosti, jmenoval pro Bloomberg například dětské chůvičky, chytré televize nebo bezpečnostní systém Ring od Amazonu. Právě Ring na počátku roku čelil obvinění z odesílání osobních dat třetím stranám. „Možná jsme trochu paranoidní, ale tenhle risk rozhodně nechceme podstupovat,“ dodal Hancock. Více se však společnost obává hlasových asistentů od menších značek než těch jako Google, Amazon nebo Apple.

Nejen advokátní firmy čelí bezpečnostním výzvám práce z domova. Například některé banky raději důvěřují papíru než mailům, a tak zřizují alternativní místa, odkud mohou lidé pracovat, aby dosáhli požadované úrovně bezpečnosti.

Náhodné zapnutí

Chytrá zařízení schopná nahrávání svého vlastníka jsou nechvalně proslulá svými chybnými spuštěními. Společnosti Google i Amazon se brání, že jejich chytří asistenti se zapínají pouze po vyslovení jejich budících slov (například „Hey Google“) a případné chyby jsou velmi vzácné. Podle studie prováděné na Northeastern College a Imperial College London se však zařízení spouštějí 1,5 až 19 krát za den.

Technologickým společnostem nepomáhá ani zjištění, že odeslané audionahrávky neanalyzuje pouze počítačový algoritmus, ale část z nich poslouchají i zaměstnanci, aby zlepšili výsledky u algoritmu. Obě společnosti nyní nabízejí možnost tento způsob analýzy pro své nahrávky vypnout.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučené