Hlavní obsah

Trend nákupních center: Udržet lidi pod střechou. Už teď tam Češi ročně stráví tisíce let

Do obchodních center v Česku přijde ročně na 300 milionů zákazníků. Ubudou kvůli krizi a online nakupování?

 

Reklama

Průměrná návštěva v „chrámu konzumu“ trvá asi hodinku a půl, říká ve studiu Seznamu šéf tuzemské pobočky Mezinárodní asociace obchodních center.

Článek

Na Západě se mluví o tom, že i menší ekonomický propad zasáhne velmi tvrdě obchodní centra. Už teď totiž „úpí“ pod tlakem online obchodů.

„U nás je situace trochu odlišná. Nedošlo, až na pár výjimek, k přesycení trhu nadměrnou výstavbou. Je tu ještě prostor pro růst,“ říká v pořadu Dobrý byznys Jan Kubíček z Mezinárodní asociace obchodních center.

Kdo je typickým investorem? „Drtivá většina jsou investoři, kteří hledají obvykle nižší míru rizikovosti, proto hledají nižší výnos a mají dlouhodobější plány. Tím případem jsou penzijní fondy a pojišťovny,“ říká Kubíček.

Jak se snaží shopping centra udržet zákazníky pod střechou co nejdéle? Kde je místo ještě pro nová? Podívejte se v rozhovoru nahoře ve videu.

Připomeňte si také předešlý díl pořadu, který se nákupním centrům věnuje.

Reklama

Související témata:

Doporučované