Hlavní obsah

Čistírny 5ásec a Bel & Blanc jsou v moratoriu. Lidé z kanceláří perou doma

Foto: Jaroslav Mašek

Čistírna značky 5ásec.

Reklama

9. 9. 18:53

Společnost Ideal Česká, která pod sebou shromažďuje čistírny 5ásec a Bel & Blanc, je v mimořádném moratoriu. Firmu dostihla vyprázdněná obchodní centra kvůli koronaviru a lidé na home office.

Článek

V důsledku opatření vydávaných v boji proti pandemii, zejména pak v důsledku vyhlášení nouzového stavu, se navrhovatel dostal do mimořádných finančních problémů.

Tak společnost Ideal Česká zdůvodňuje soudu návrh na mimořádné moratorium, které ji na tři měsíce umožňuje ochranu před věřiteli a může být na další tři měsíce prodlouženo.

Firma provozující v Česku 27 čistíren pod značkami 5ásec a Bel & Blanc (další čtyři jsou na Slovensku) zažádala o moratorium na konci srpna a soud jí vyhověl. Vyplývá to z insolvenčního rejstříku, informaci pro Seznam Zprávy potvrdil jednatel společnosti Oldřich Kozák.

„Máme otevřeno, provozní fungování sítě nijak omezeno není a jednáme o provozním úvěru od mateřské firmy,“ uvedl Kozák s tím, že ve hře je také změna nájemních podmínek s majiteli obchodních center, případně vyvázání se ze smluv u nejprodělečnějších poboček.

Majoritním akcionářem s pětadevadesáti procentním podílem je polská EBS Spolka Akcyjna, zbylý podíl vlastní Markéta Beaujardová, která původem francouzskou čistírenskou franšízu v Česku rozjížděla. Samotná značka 5ásec je na trhu od roku 1968 a po světě roste právě pomocí franšíz. Dnes působí v 31 zemích.

„Mezi naše časté zákazníky patří lidé z kanceláří, kteří se v Praze stále naplno do práce nevrátili a jsou na home office. To je vidět na poptávce a tudíž na našich tržbách. Ale věřím, že situaci překonáme,“ říká Oldřich Kozák. Společnost, která měla podle poslední výroční zprávy za rok 2018 obrat 122 milionů korun a byla ve ztrátě, se tak zařadila po bok dalších značek, které využily v souvislosti s dopady koronaviru mimořádné moratorium.

Využívají ho aktuálně například oděvy Blažek nebo cestovní kancelář FIRO-tour.

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Doporučené