Hlavní obsah

CZ Loko dodá letos jednu lokomotivu do Švédska

Foto: Shutterstock.com

Ilustrační snímek.

Reklama

Švédsko se stane dvacátou zemí, kde budou jezdit lokomotivy společnosti CZ Loko z České Třebové. Jednu lokomotivu dodá do této země letos. Následně by měla být v provozu také v Norsku, uvedla dnes firma v tiskové zprávě.

Článek

CZ Loko je česká firma se sídlem v České Třebové, provozovny má v Jihlavě, Letohradě, Přerově a Ostravě. V Polsku a Itálii má dceřiné podniky. Do portfolia firmy CZ Loko patří posunovací lokomotivy, elektrické traťové lokomotivy a speciální drážní vozidla.

Firma do Švédska dodá lokomotivu EffiShunter 1000, bude jezdit v barvách norské firmy Trainpoint Norway. Firma si ji převezme letos, následovat bude testování a v první polovině příštího roku zkušební provoz. Celý schvalovací proces má skončit do konce příštího roku. Následovat by mělo schválení provozu také v Norsku.

S provozem v arktických podmínkách má českotřebovská firma zkušenosti z Finska, kde tamní dopravce Fenniarail s lokomotivami EffiShunter 1600 jezdí až za Polární kruh, kde teploty v zimě běžně klesají i pod minus 40 stupňů Celsia.

„Ve Švédsku a Norsku vidíme velký tržní potenciál. Z jednání víme, že zde existuje více než 100 často desítky let starých lokomotiv. Tyto lokomotivy bude potřeba v nejbližších letech nahradit,“ řekl obchodní ředitel CZ Loko Jan Kutálek.

Čtyřnápravový EffiShunter 1000 má spalovací motor, ale lze ho vyměnit za baterie, s čímž norský dopravce v budoucnu počítá. CZ Loko už také pracuje na nové generaci tzv. zelených lokomotiv. „Právě lokomotivy nové generace, využívající zelené technologie, by mohly místní železniční dopravce časem také oslovit. Zvláště když Švédsko během několika let zakáže prodej automobilů s dieselovým motorem, a nelze tedy vyloučit, že se to nedotkne také železnice,“ uvedl mluvčí firmy Zdeněk Zuntych.

Reklama

Doporučované