Hlavní obsah

Další mylné varování před raketou KLDR obletělo tentokrát Japonsko, místní televize se prý spletla

Japonská televize varovala před raketou KLDR. Poté se omluvila s tím, že šlo o chybu (video: AP).

 

Reklama

Upozornění zveřejnila japonská televize na svých webových stránkách. Zároveň zprávu o blížícím se útoku dostalo asi 300 tisíc lidí do svých mobilních telefonů. Šlo ale o omyl. Televize se ve středu za incident omluvila. Jeden ze zaměstnanců se prý spletl v momentě, kdy chtěl publikovat jinou zprávu.

Článek

Japonská veřejnoprávní televize NHK v úterý zveřejnila upozornění o útoku rakety KLDR. Ve zprávě na webových stránkách televize stálo, že se střela blíží k japonskému území a že se lidé mají schovat do krytů. Po pěti minutách vydala televize opravu.

Zpráva byla ale také rozeslána na mobilní telefony zhruba 300 tisíc lidí. Dostali ji ti, kteří mají objednaný online zpravodajský servis NHK, uvedla agentura Reuters.

Podobná zpráva vyděsila obyvatele a turisty na Havaji před pár dny. V obou případech se ale jednalo o chybu. Japonská televize se ve středu za incident omluvila. Podle jejích vyjádření za publikování poplašné informace může jeden ze zaměstnanců. Ten chtěl prý vydat jinou důležitou zprávu, ale spletl se.

Na Havaji lidé obdrželi na mobilní telefon textovou zprávu, která výslovně upozorňovala, že nejde o cvičení. Poplach byl zakrátko odvolán s tím, že je to omyl.

Severní Korea loni pokusně odpálila přes japonské území dvě balistické rakety, které dopadly do moře. Na přelet raket upozorňovaly v severním Japonsku občany sirény.

Televize NHK také sdělila, že neví, kolik příjemců mylné varování četlo a jestli se někdo z nich řídil instrukcemi a vyhledal úkryt. O žádné panice ale nebyly zprávy.

Japonská vláda ve středu televizi NHK vyzvala, aby se postarala, že se chyba již nebude opakovat. „Tento poplašný systém je nesmírně důležitý pro bezpečnost občanů. Žádáme proto, aby televize zajistila, že se to nebude opakovat,“ řekl na tiskové konferenci mluvčí japonské vlády Jošihide Suga.

Reklama

Doporučované