Hlavní obsah

Další odklad. Kampaň k očkování odstartuje až po nouzovém stavu

Foto: David Neff, Seznam Zprávy

Ilustrační foto.

Reklama

30. 3. 16:20

Kampaň na podporu očkování Ministerstvo zdravotnictví ani na přelomu března a dubna nespustí.

Článek

„Tečku za koronavirem“ udělá Ministerstvo zdravotnictví až s koncem nouzového stavu. Kampaň s tímto názvem na podporu očkování za 50 milionů korun spustí 12. dubna. Tedy zhruba o dva týdny později, než bylo původně v plánu.

Podle Ministerstva zdravotnictví nejde o zpoždění, ale o záměr.

„Kampaň je až na pár drobností hotová, agentura odvedla skvělou práci. Debatovali jsme o správném načasování a shodli jsme se, že takhle pozitivní kampaň bychom chtěli lidem ukázat hned, jak skončí nouzový stav. Spojit ji s nadějí na návrat k normálnějšímu životu. Iniciativa Cesta ven ji proto představí 12. dubna,“ říká mluvčí Ministerstva zdravotnictví Barbora Peterová.

V pondělí 12. dubna večer se rovněž v televizích objeví první spoty, v nichž by se měli objevit reální lidé, které pandemie různými způsoby zasáhla. Právě do 12. dubna Sněmovna minulý týden prodloužila nouzový stav, vláda ale původně žádala o prodloužení až do 25. dubna.

Vláda spuštění kampaně k očkování slibuje už několik měsíců. Podle posledních zpráv se počítalo se zveřejněním na konci března, tedy v těchto dnech.

Změna k lepšímu

Podle úřadu je však právě polovina dubna období, kdy se začne situace v Česku měnit k lepšímu. Kromě konce nouzového stavu sem začne proudit více vakcín. A ministerstvo doufá, že nálada v zemi bude pozitivnější.

Kreativní část kampaně vytvořila inciativa Cesta ven. Výběrové řízení na nákup mediálního prostoru pak vyhrála mediální agentura Remmark. Ministerstvo podle Peterové vybíralo ze dvou agentur. Remmark na trhu působí už od roku 1998 a má za sebou celou řadu kampaní pro soukromé firmy i státní správu.

Agentura připravovala třeba mediální plán na podporu takzvaných kotlíkových dotací pro Ministerstvo životního prostředí nebo mediální propagaci Dešťovka pro Státní fond životního prostředí. Spolupracovala ale třeba i na kampani Není zvěř jako zvěř, kterou se Krkonošský národní park snažil lidi přesvědčit, aby v horách neodhazovali odpadky.

Podle dřívější dokumentace, která byla součástí výběrového řízení, měla jít zhruba polovina z připravených peněz na nákup reklamního prostoru pro televizní spoty, přes 10 milionů mělo jít do celostátních tištěných médií a kolem 8 milionů do online médií. Zbytek pak do rádií či na reklamní bannery.

Ministerstvo zatím nechce specifikovat, kolik peněz půjde konkrétním médiím. „Vzhledem k tomu, že cíle kampaně se budou měnit v závislosti na více parametrech, třeba dodávkách vakcín, úspěšnosti očkování v jednotlivých skupinách, připravenosti očkovacích center a podobně, bylo by chybou v tuto chvíli rozdělovat investice do konkrétních médií,“ uvedla mluvčí Peterová.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučené