Hlavní obsah

Danone chce srazit ztráty. Zbavuje se všeho, co nenese, včetně manažerů

Foto: Wikimedia

Ilustrační fotografie.

Reklama

Danone čelí krizi, klesají mu příjmy, a tak padají i akcie. Francouzská mlékárenská společnost se s tím snaží popasovat a provádí ve firmě rozsáhlé změny.

Článek

Potravinářská společnost Danone zaostává za světovou mlékárenskou konkurencí, takže se vedení rozhodlo využít pandemii a zatřást s firmou od nejvyšších pater až do základů. Generální ředitel společnosti Emmanuel Faber oznámil rozsáhlou reorganizaci, škatulata v manažerských týmech a detailní zkoumání celého portfolia výrobků.

Agentura Bloomberg uvedla, že společnost zkontroluje továrny, logistiku a zásoby a podnikne kroky k tomu, aby je zefektivnila. Cíl je jasný – najít výrobky, které Danone a jeho výsledky dusí, a co nejrychleji se jich zbavit. Podle Fabera malé značky, které byly v módě asi před pěti lety, už dnes tolik nefrčí.

„Podívali bychom se na aktiva, která pro Danone nepohnou ani jehlou, protože jsou příliš malá, nebo by vyžadovala lokální zdvojnásobení, takže by někdo jiný mohl být lepším vlastníkem,“ dodal Faber.

Společnost aktuálně zvažuje možnosti pro své podnikání v Argentině a také sleduje, jak se prodává proteinový prášek americké značky Vega, kterou Danone vlastní. Faber v pondělí uvedl, že některé divize mohou snížit výrobu o 20 až 30 procent. Dva týdny poté, co se firma zbavila podílu v japonském výrobci nápojů Yakult Honsha za 470 milionů eur, se chystá prodat další. Společnost Danone to oznámila v pondělí, když vykázala ve třetím čtvrtletí pokles příjmů o 2,5 procenta.

Ředitel ale vyloučil odchod ze stávajících kategorií společnosti, kterými jsou mléčné a rostlinné produkty, speciální výživa a balená voda. „Sestavení tohoto portfolia kategorií nám trvalo více než deset let a existuje tam jasná soudržnost,“ uvedl Faber.

Firma Danone roky bojovala s konkurencí na trhu jak v Evropě, tak ve světě. Rostla cena mléka a šlapali jí na paty soupeři, jako třeba americký výrobce jogurtů Chobani. Francouzská společnost tak v roce 2020 ztratila zhruba čtvrtinu své tržní hodnoty. Akcie francouzského výrobce jogurtů Danone klesly k téměř šestiletému minimu.

„Danone je daleko za křivkou,“ řekl Duncan Fox, analytik společnosti Bloomberg Intelligence. „Bylo to několik let pomalého růstu. Společnost se možná bude muset uchýlit k větším prodejům aktiv napříč svými kategoriemi pro rok přechodu v roce 2021.“

Firma také uvedla, že provede několik změn v managementu. Po šestnácti letech z funkce odchází finanční ředitelka Cécile Cabanisová, kterou nahradí Juergen Esser. Danone také jmenuje nové ředitele pro americký a evropský trh.

Reklama

Doporučované