Hlavní obsah

Děti Země znovu napadly stavbu dálnice D11 za Hradcem Králové. Několik minut před uplynutím lhůty podaly rozklad

Stavba úseku dálnice D11 mezi Hradcem Králové a Předměřicemi nad Labem se opět o něco pozdrží. Děti Země podaly rozklad proti novému stavebnímu povolení. (Video: Seznam Zprávy)

 

Reklama

24. 7. 2018 19:03

Stavbě úseku dálnice D11 směrem od Hradce Králové hrozí další zdržení. Několik minut před vypršením lhůty podal spolek Děti Země rozklad proti stavebnímu povolení na osmikilometrový úsek mezi Hradcem Králové a Předměřicemi nad Labem. Ministerstvo dopravy i přesto věří, že se začne stavět ještě letos.

Článek

Stavební povolení vydalo Ministerstvo dopravy koncem června. Lhůta pro podání rozkladu byla do konce pondělí 23. července. Děti Země podaly rozklad několik minut před půlnocí. Ministerstvu tak začíná další administrativní kolečko.

„Došlo tam k napadení všech závazných stanovisek, která musí být znovu přezkoumána. Všechny původně podané rozklady, kterých bylo celkem devět a týkaly se zejména požadavků na doplnění protihlukových opatření a přístupových komunikací jsme ve spolupráci s Ředitelstvím silnic a dálnic vyřešili a rozklady byly vzaty zpět,” uvedl mluvčří Ministerstva dopravy Zdeněk Neusar.

Ministerstvo kvůli rozkladu od Dětí Země nyní musí vše oznámit ostatním účastníkům řízení, kteří se k tomu mohou vyjádřit, a hned poté svolá rozkladovou komisi. „Chceme se s rozkladem vypořádat co nejdřív a pořád platí, že bychom ještě letos chtěli začít stavět,” dodal Neusar. Zástupce Dětí Země se Seznamu ani na několik pokusů nepodařilo kontaktovat.

Děti Země proti stavebnímu povolení na tento osmikilometrový úsek podaly rozklad už jednou. Ministr dopravy Dan Ťok (ANO 2011), však povolení kvůi urychlení procesu letos v březnu zrušil a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) si zažádalo o povolení nové. To dostalo na konci června. A proti němu nyní aktivisté podali rozklad.

Námitky proti projektu v minulosti mělo i město Hradec Králové, ty však ministerstvo ještě před vydáním nepravomocného rozhodnutí zamítlo. „Následný rozklad jsme nepodali, protože věříme v korektní přístup ŘSD, které přislíbilo, že konkrétní protihluková opatření a obslužné komunikace budou pak v rámci stavby doplněny,” uvedl mluvčí radnice Petr Vinklář.

Dálnice D11 nyní vede z Prahy do Hradce Králové, v květnu začal růst i další úsek ze Smiřic do Jaroměře. Starou dálnici a nový úsek by měl propojit právě úsek z Hradce Králové do Smiřic, pod nějž spadá napadená osmikilometrová část. Další úseky směrem na Trutnov a polskou hranici chce český stát začít stavět do roku 2022. Tlačí je i stavební aktivita na polské straně. Poláci chtějí mít už za tři roky hotovou silnici S3 od českých hranic až do Svinoústí u Baltského moře. Na ni má D11 navazovat, aby se dalo z Prahy k Baltu dojet jen po dálnici.

O dálnici, která přes východní Čechy spojí Prahu s Polskem, se hovořilo už od roku 1938. Dálnice D11 začala směrem na Hradec Králové růst už na konci 70. let minulého století, a to úsekem Praha-Jirny. Od počátku 90. let autostráda na dlouhé roky končila sjezdem u Poděbrad, stavba se více pohnula až v letech 2005 až 2008, kdy dálnice vedla už téměř k Hradci Králové, k obci Osičky. Jejího definitivního dovedení až před město se však řidiči dočkali teprve v loňském roce.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované