Hlavní obsah

Do plánů developerů s pražským metrem vstoupil antimonopolní úřad

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Na každý nový článek vám budeme posílat upozornění do emailu.

Nádraží Holešovice má být vzorový projekt opravy metra. Konkurenční developer ale postup napadl.

Reklama

Antimonopolní úřad pozastavil podpis smlouvy mezi pražským dopravním podnikem a developerskou společností Karlín Group. Společnými silami plánovaly revitalizaci stanice metra Nádraží Holešovice.

Článek

Modernizace severního vestibulu metra Nádraží Holešovice má být pilotním projektem, který vytyčí cestu, jak postupovat při opravě a výstavbě na dalších lukrativních pozemcích nad stanicemi hromadné dopravy.

Myšlenka společného podniku, která měla být použita poprvé právě v Holešovicích, ale minimálně dočasně narazila u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Ten vydal předběžné opatření, které zakazuje uzavření akcionářské smlouvy, dokud nerozhodne o stížnosti na postup dopravního podniku.

„Ano, mohu to potvrdit. Nejde ale o nic mimořádného. Je to čistě procesní záležitost,“ řekl Seznamu Martin Švanda, mluvčí antimonopolního úřadu.

Podle Švandy jde o čistě formální proces. V případu byla vydaná blokační lhůta, ale pro jistotu úřad přistoupil k tomuto kroku, aby nevypršela během vánočních svátků.

„Na začátku ledna lze očekávat rozhodnutí,“ dodal Švanda.

Antimonopolní úřad se smlouvou ke společnému podniku, kterou plánuje uzavřít pražský dopravní podnik s developerem Karlín Group, zabývá na podnět společnosti CPI, za níž stojí druhý nejbohatší Čech Radovan Vítek.

Společnost CPI smlouvu napadla hned poté, co ji odhlasovala dozorčí rada DPP na konci letošního září. Kritizuje zejména fakt, že nebylo vyhlášeno výběrové řízení na developera.

„Jednáme s Karlín Group jako se sousedem a ke zhodnocení našich pozemků využijeme jeho know-how,“ zdůvodnil už v září rozhodnutí o spolupráci pro Seznam náměstek pražského primátora Adam Scheinherr.

„Problematickou částí smlouvy je také odprodej pozemků dopravního podniku společnosti Nové Holešovice Development za cenu, která se zdaleka neblíží ceně tržní,“ poukazuje Jakub Velen, mluvčí společnosti CPI, na další podle něj problematickou pasáž připravované smlouvy.

Myšlenka společného podniku DPP a soukromého developera totiž vychází z toho, že do něj dopravní podnik vloží své pozemky u metra a Karlín Group bude financovat stavbu. Cena by se měla pohybovat kolem 4500 korun za metr čtvereční. Společnost CPI tvrdí, že je to výrazně pod současnou cenou pozemků a že ve stejné lokalitě pořizovala metr čtvereční za 73 tisíc korun.

Reklama

Související témata:

Doporučované