Hlavní obsah

Úředník se dvěma škraloupy byl od Kupky vyslán do Londýna

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Na každý nový článek vám budeme posílat upozornění do emailu.

Foto: Mapy.cz, Ministerstvo dopravy, Seznam Zprávy

Šéf odboru liniových staveb Martin Janeček a ministr Martin Kupka.

Reklama

Ředitel odboru na Ministerstvu dopravy Martin Janeček přijde v rámci systemizace o místo. Ministr Kupka odmítá, že by šlo o postih za dva nezvládnuté tendry, o nichž referovaly Seznam Zprávy. „Já lidi netrestám,“ uvedl Kupka.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

O ředitelský post na Ministerstvu dopravy přijde na konci roku jeden z klíčových úředníků, dosavadní šéf odboru liniových staveb a silničního správního úřadu Martin Janeček. Jeho odbor bude v rámci systemizace zrušen a vznikne nový s pozměněnou agendou. Martin Janeček v něm už žádnou vedoucí pozici zastávat nebude.

Jde o člověka, který v minulosti úspěšně koordinoval přípravu dálničního PPP projektu na dálnici D4 mezi Příbramí a Pískem. Jenže letos má Janeček za sebou už dva viditelné nezdary, o nichž referovaly Seznam Zprávy.

První se týká tendru na mýtného poradce, v němž vyhrála nejdražší nabídka. Po zásahu antimonopolního úřadu byla soutěž samotným ministerstvem zrušena. A byl to právě ředitel Janeček, kdo za selhání vyfasoval od ministra finanční flastr v řádu desítek tisíc korun, jak nyní sám Martin Kupka redakci potvrdil.

Stejně tak uvedl, že Martin Janeček nese hlavní díl odpovědnosti za jiný úřednický šlendrián, kdy ministerstvo promeškalo termín, do kdy mělo rozhodnout o poradci pro PPP projekt na dálnici D35. „Ano, jde to za ním,“ uvedl Kupka na adresu Janečka, který pracuje v sekci vedené vrchní ředitelkou Lenkou Hamplovou.

Personální a organizační změny tak logicky vypadají jako trest. Není výjimkou, že se ministři nechtěných státních úředníků zbavují cestou systemizace. Jenže tuto interpretaci ministr Kupka v případě Martina Janečka striktně odmítá. „Já lidi netrestám. Trest je kategorie, kterou nepoužívám, tak to prosím respektujte,“ prohlásil Kupka pro Seznam Zprávy.

Byl to průšvih

V podobném duchu o celé věci hovoří i Martin Janeček. Organizační změny, kdy nový odbor už bude bez agendy stavebního úřadu a zároveň z něj budou do samostatného oddělení vyčleněny PPP projekty, podle končícího ředitele nesouvisejí s jeho osobou.

Spíše prý s novým stavebním zákonem a také s tím, že dosavadní odbor měl poměrně široký záběr a na některé věci nezbývalo tolik času. A to se podle Janečka projevilo i třeba zmíněným promeškáním termínu při výběru poradce pro D35, který může způsobit zdržení dostavby klíčové dálnice.

„Ano, byl to průšvih… Některé věci se povedly a některé se holt mohly povést lépe,“ připustil Janeček pro Seznam Zprávy.

Roční stáž v Londýně

Na ministerstvu zatím na zkrácený úvazek zůstává. „Bude se věnovat problematice PPP, ne však ve vedoucí pozici. Chceme využít jeho zkušeností, a to i s ohledem na úspěšně realizovaný projekt PPP na D4,“ uvedl mluvčí ministerstva František Jemelka.

O tom, že dosavadní ředitel odboru nakonec žádnému drakonickému postihu čelit nebude, svědčí skutečnost, že resort se jej rozhodl vyslat na roční stáž do Londýna.

U tamní Evropské banky pro obnovu a rozvoj se má primárně zabývat chystaným projektem, který má s využitím metody PPP zajistit železniční spojení s pražským letištěm.

„Je to po dohodě s panem ministrem. Byl jsem pro tuto roli vybrán jako nejvhodnější kandidát,“ říká Janeček ke svému odletu naplánovanému na únor. „Někam mě to zase posouvá,“ věří v prospěšnost zahraniční stáže.

Ministerstvo chce podle mluvčího Jemelky touto cestou „rozvinout“ Janečkovy znalosti a dosud získané know-how.

Reklama

Související témata:

Doporučované