Hlavní obsah

Dopravní terminál zatím v Jablonci nad Nisou stavět nebudou

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační snímek.

Reklama

18. 3. 21:36

Dopravní terminál, který měl propojit městskou a regionální autobusovou dopravu s tramvajovou a železniční, zatím v Jablonci nad Nisou stavět nebudou. Rozhodli o tom dnes většinou hlasů zastupitelé.

Článek

Příprava projektu ale bude pokračovat a radnice bude v novém programovacím období hledat programy, z nichž by bylo možné na nákladný projekt čerpat dotace. Kvůli snížení nákladů chce město stavbu spojit s plánovaným prodloužením tramvajové trati z Liberce.

Výstavbu nového dopravního terminálu v Kamenné ulici připravuje Jablonec už třetí volební období. Součástí je i podzemní parkoviště pro zhruba 200 aut. S nedalekou vlakovou zastávkou by měla nový terminál spojit prosklená lávka. Na začátku se náklady odhadovaly na 160 milionů korun, postupně ale narostly trojnásobně na 480 milionů včetně DPH. Podle primátorova náměstka Petra Roubíčka (ODS) je hlavní příčinou růst cen stavebních prací, ale také vysoké náklady na nutné přeložky sítí, úpravy kolem Lužické Nisy a napojení parkovacího domu na silnici I/14.

Radnice původně zvažovala rozdělení projektu na dvě samostatné etapy – nejprve chtěla postavit parkovací dům a teprve v příštím programovacím období samotný terminál. Umožnilo by to čerpat stomilionovou dotaci z Evropských fondů v rámci aglomerace Liberec – Jablonec. Znamenalo by to ale podle odhadů další zvýšení nákladů zhruba o deset milionů. Zastupitelé nakonec rozhodli projekt odložit, i když zatím není jasné odkud, a zda vůbec, bude na podobné projekty možné získat dotaci. Bez nich si Jablonec nemůže tak nákladný projekt dovolit.

Podoba terminálu ze skla, se zelenou střechou je dílem pražského ateliéru DOMYJINAK architekti. „Snažili jsme se tím návrhem o rozšíření městského prostoru Dolního náměstí o pěší zónu, kde by byl objekt, který by sloužil nejen dopravě, ale hlavně občanům města. Snažili jsme se o zapojení řeky Nisy do toho veřejného prostoru,“ řekl ČTK při prezentaci návrhu ČTK jeden z autorů Petr Šikola. Od původního návrhu se podle Roubíčka projekt příliš neliší, s ohledem na rostoucí tlak na elektromobilitu tam ale přibyla třeba dobíjecí stání.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované