Hlavní obsah

Dostat se zpátky nám potrvá až sedm let, říká majitel Koh-i-nooru Bříza

Jak se za poslední měsíce proměnil Koh-i-noor, vysvětluje jeho majitel Vlastislav Bříza. Celý rozhovor s ním přinesou Seznam Zprávy v následujících dnech. (Video: Zuzana Hodková)

3. 6. 7:12

„Nechal jsem si srovnat čísla z našich prodejen. První den po otevření byl nárůst jen pět procent. Jinak je prodej až o 30 procent nižší oproti předchozímu roku, což je určitý signál,“ říká majitel Koh-i-nooru Vlastislav Bříza.

Článek

Ukazuje se, že návrat k normálu po pandemii covid-19 bude hodně pomalý – a těžký. Majitel holdingu Koh-i-noor Vlastislav Bříza to demonstruje na znovuotevřených prodejnách kancelářských potřeb svojí firmy. Ve srovnání s loňským rokem jsou prodeje nižší.

„První den po otevření byl nárůst jen pět procent. Jinak je ten prodej o sedm až devět procent nižší oproti předchozímu roku, což už určitý signál je,“ řekl Bříza zhruba před týdnem. Dnes čísla pro Seznam Zprávy aktualizoval: během týdne se prodeje meziročně propadly ještě víc, aktuálně o 20 až 30 procent.

Bez turistů 40 milionů dolů

Absence turistů v České republice bude hodně znát i v prodejích tužek a pastelek. Jen v pěti obchodech Koh-i-nooru, které zahraniční turisté hojně navštěvovali, může být roční propad až 40 milionů korun. Patří k nim například prodejna v Praze na Příkopech nebo v Českém Krumlově. „Můj odhad je, že návrat na úroveň před 12. březnem 2020 nám bude trvat pět až sedm let,“ říká Bříza.

Na hubenější roky už proto nastavil i výrobu. Rozhodl, že pro nejbližší rok se sníží o pětinu. „Já vždy plánuji dopředu a věřte mi, za půl roku tady budeme mít druhotnou platební neschopnost. Řada doteď úspěšných podnikatelů bude ve velkých problémech,“ vysvětluje Bříza.

V Koh-i-nooru letos v důsledku koronaviru poklesne zisk před odpisy a zdaněním zhruba o 30 až 40 procent. Z posledních známých čísel vyplývá, že v roce 2018 měl holding zisk 582 milionů korun a firma utržila 4,4 miliardy korun. Cestou z krize by podle Břízy mohly být inovace.

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Doporučené