Článek
Čínští výrobci automobilů pokračovali v květnu v rozšiřování své přítomnosti na evropském trhu. Podařilo se jim získat nejvyšší podíl na prodeji hybridních vozidel, na trhu s elektromobily pak měli největší podíl za deset měsíců. S odvoláním na údaje výzkumné společnosti Dataforce to uvedla agentura Bloomberg.
Čínské společnosti, v čele se značkami BYD a MG, měly v obou kategoriích na trhu podíl více než devět procent. Podíl registrací čínských automobilů včetně vozů se spalovacím motorem na celkovém počtu registrací v Evropě poprvé překročil pět procent.
Nejnovější údaje potvrzují, že čínským automobilkám se daří pronikat na jeden z největších automobilových trhů světa. Výkonná viceprezidentka společnosti BYD Stella Li v červnu uvedla, že Evropa je pro čínského lídra ve výrobě elektromobilů nejdůležitějším regionem.
Čínské firmy rostou hlavně díky hybridním vozům a elektromobilům, kde mohou využít své silné stránky u bateriových technologií a softwaru. Jejich prodej elektromobilů se nyní vrátil na úroveň z poloviny loňského roku, tedy před tím, než Evropská unie zavedla cla na elektromobily vyrobené v Číně.
Hybridní vozy, na které se cla nevztahují, zaznamenaly ještě dramatičtější růst. Loni v květnu měly čínské značky na trhu podíl sotva jedno procento. O rok později jejich podíl na trhu tzv. plug-in hybridů činil 12 procent a u tzv. mild hybridů sedm procent. Hybridní vozy mají spalovací motor a elektromotor. Plug-in hybridy je možné nabíjet ze sítě a část cesty mohou jet čistě na elektřinu. Mild hybridy mají elektromotor jen na podporu spalovacího motoru, nedokážou jet pouze na elektřinu a nelze je dobíjet ze sítě.