Hlavní obsah

Češi si užívají více erotiky. Roste zájem o tvrdší hrátky i „věci“ pro ženy

Foto: Růžový slon

Zájem o erotické předměty roste jak u mužů, tak u žen.

Reklama

27. 12. 2021 16:01

Zájem o erotické zboží v Česku raketově roste. Lidé se nebojí experimentovat a zkoušejí nové věci i pomůcky. Na trh také vstupují noví zákazníci.

Článek

Češi se osmělují v uspokojování svých erotických tužeb. Zájem o sexuální pomůcky významně roste a rozšiřuje se i sortiment prodávaného zboží. Potvrzují to data společnosti vshosting~, která jako poskytovatel hostingových služeb provozuje více než 60 procent českých a slovenských e-shopů.

Z údajů firmy vychází, že provoz na online sexshopech, jež společnost spravuje, se začal zvedat už začátkem listopadu, a to téměř na dvojnásobek předchozích měsíců. „V prosinci pozorujeme ještě větší skok, místy se počet kliků (https požadavků za sekundu) dostal až na trojnásobek oproti průměru,“ říká David Lintimer, obchodní ředitel společnosti vshosting~.

Jeden z největších tuzemských eshopů s erotickými pomůckami podle něj zaznamenával v září zhruba 40 kliků za sekundu. V listopadu to už bylo v průměru okolo 70 kliků a ve špičkách až 120. „Prosincová maxima přesáhla i 150 požadavků za vteřinu, průměr se pohybuje okolo 90,“ dodává Lintimer.

Foto: vshosting~

Počet kliků za sekundu ukazuje na nárůst zájmu o erotické zboží.

Letí panny i kroužky

Rostoucí zájem Čechů o intimní oblast eviduje také srovnávač cen a obchodní rádce Zboží.cz, na kterém se lidé informují o tom, co je na trhu a kde to lze pořídit nejlevněji. Velký zájem zaznamenává o vibrátory, nafukovací panny i pány, erotické kalendáře či dilda.

„Z top pětky nejklikanějších věcí na Zboží.cz (z oblasti erotického zboží) jsou čtyři umělé panny. V poslední době právě tyto produkty dohánějí jinak nejoblíbenější vibrátory. Doba setkávání úplně nepřeje a je možné, že toto je důsledkem,“ říká Kristýna Hořovská, PR Specialistka Zboží.cz.

Největší meziroční nárůst za období leden až listopad 2021 a 2020 podle ní zaznamenala kategorie silikonových panen, která narostla o 500 procent. Roste ale i zájem o erekční a vibrační kroužky, a to o 90 procent, a o anální sexuální pomůcky (60 %). Dlouhodobě naopak klesá zájem o erotické a porno filmy.

Rekordní vánoční sezonu, o polovinu vyšší než loni, čeká například společnost Růžový slon – jeden z největších hráčů na trhu.

Když není co dělat

„Za celý rok budeme mít cca 100% nárůst obratu. Vliv má na to nejen covid, ale i naše další projekty a aktivity. Zařazujeme hodně novinek, rozšiřujeme sortiment a tvoříme zajímavý obsah – vytváříme například videa k nabízenému zboží či tipy od dominy Madam Very. Covid má na růst zájmu o erotické zboží výrazný vliv. Lidé nakupují více on-line a sexuální hračky jsou častým pomocníkem pro jinak omezené možnosti volnočasových aktivit,“ říká majitel společnosti Adam Durčák.

Největší boom zaznamenávají v jeho prodejnách tlakové pomůcky, ale i vibrátory, které umí něco navíc – „hýbou se, přirážejí, napodobují orální sex a podobně“. Na popularitě nabírají podle něj také párové erotické pomůcky a pomůcky pro muže, u kterých vedou masturbátory vytvarované podle tvarů konkrétních pornohereček.

„Zájem roste také o erotickou kosmetiku, která stoupla o 80 procent, což je mírně vyšší růst než průměr celého e-shopu. V této kategorii si lidé nejvíc kupovali dezinfekci, afrodiziaka, kosmetiku a péči o tělo,“ popisuje majitel Růžového slona.

Ženám se líbí bezmoc, kterou zakoušejí, když jsou spoutané a nic nemohou. Celou atmosféru hezky dotvářejí různé řetízky, závaží, roubíky, pouta či obojek.
Pan Stanislav, Brno

Významněji se podle něj rozrůstá i BDSM kategorie, tedy oblast, v níž se na dobrovolné bázi mezi partnery rozvíjejí prvky dominance, submisivity, sadismu a masochismu doprovázené různými hrami například na pána a otrokyni či přísnou učitelku a zlobivého žáka.

„Ženám se líbí ta bezmoc, kterou zakoušejí, když jsou spoutané a nic nemohou. Celou atmosféru hezky dotvářejí různé řetízky, závaží, roubíky, pouta či obojek,“ popisuje své zkušenosti s pomůckami z této skupiny zboží pan Stanislav z Brna, který si údajně podrobuje partnerky na jejich přání už několik let.

Anketa

Nakupovali jste někdy v kamenném či online sexshopu?
Ano
70,4 %
Ne
29,6 %
Celkem hlasovalo 5345 čtenářů.

Vedle zkušených zákazníků se však do tvrdších smyslných hrátek pouštějí i nováčci. K těm patří například Lukáš P. se svou družkou, kteří začali objevovat BDSM techniky až po několikaletém soužití.

„Chtěli jsme se posunout o úroveň dál a vyzkoušet něco nového. Začali jsme se o nějaké erotické novinky zajímat a zaujalo nás právě svazování, pouta a horký vosk. Tyto aktivity jsme postupně začlenili do našeho milostného života,“ popisuje pan Lukáš.

Podle něj to jejich vztah ještě posílilo. „Nejprve jsme se samozřejmě báli a byli jsme nejistí, jak kdo bude na co reagovat, ale tím, jak jsme postupovali krůček po krůčku, prohlubovali jsme si i vzájemnou důvěru. Díky tomuto experimentování máme spokojenější sexuální život a budeme zkoušet i nové věci z tohoto sortimentu,“ dodává.

Věk není na obtíž

Nově se o erotické zboží zajímají také starší ročníky. Zatímco dříve byl typickým zákazníkem muž středního věku, dnes se tento věkový průměr posouvá, protože nakupují častěji i lidé ve věku nad 50 let, kteří se v době pandemie naučili nakupovat na internetu.

A zvyšuje se podíl žen odvažujících se vejít do sexshopu a nechat si před nákupem poradit. Zboží pak už mohou v klidu vybírat na e-shopu.

„Ženy nakupují pomůcky a prádlo pro sebe, případně párové hračky a produkty, které mohou pomoci oživit vztah obou partnerů. Rozložení žen a mužů je téměř 50 na 50, což je změna oproti předchozím letům, kdy významně větší podíl nakupujících tvořili muži. Nyní se síly vyrovnaly,“ říká Petra Ondruchová Uvírová, která má na starosti marketing ve společnosti Trinet, jež provozuje e-shop Flagranti, na němž zákazníci koupí při jednom nákupu zboží v průměru za 1000 korun.

Podle ní je zřejmé, že se erotika prolíná čím dál intenzivněji do našich životů a do erotického byznysu se dostávají nové trendy, jako je ekologie spočívající ve využití přírodních recyklovatelných materiálů a také pojmy jako je sexual wellness nebo wellbeing.

„Tyto pojmy v podstatě propojují zdravý pohled na sexuální prožitky a na vnímání sebe sama. Tímto směrem se vydávají i výrobci, již přicházejí s pomůckami, které zlepšují společné prožitky páru i jednotlivců nebo se zaměřují na lidské zdraví v podobě produktů pro zpevňování pánevního dna nebo prevence rakoviny prostaty u mužů,“ vysvětluje Uvírová.

Poslední trendy ilustruje příklad Karolíny Němečkové, která šla s kamarádkou do erotického obchodu, aby jí koupila k narozeninám Venušiny kuličky. „Myslela jsem si, že mají dělat dobře, ale dozvěděla jsem se, že mohou pomoci i při léčbě inkontinence, kdy žena nosí různě těžké kuličky a posiluje tak svaly, které to ovlivňují. Tak jsem si koupila také jedny,“ dodává pětačtyřicetiletá žena, která se s těmito potížemi potýká od porodu dětí.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované