Hlavní obsah

Český zpracovatel kůže Karo Leather loni vydělal 317 milionů korun

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Na každý nový článek vám budeme posílat upozornění do emailu.

Foto: Karo Leather

Výrobna Karo Leather.

Reklama

Tržby zpracovatele kůže Karo Leather loni stouply na 317 milionů korun. Firma, jejíž akcie se prodávají na trhu Start pražské burzy, očekává růst i v dalších letech, kromě nábytku chce klientům nabídnout také obuv.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Český zpracovatel kůže Karo Leather loni prodal více než milion metrů čtverečních kožených produktů. Jedná se o meziroční růst o více než 50 procent a nárůst očekává i v dalších letech. „Letos by měl objem prodané produkce vyrůst o dalších 17 procent na 1,180 milionu metrů čtverečních a v roce 2025 cílíme na 1,315 milionu metrů čtverečních zpracovaných a prodaných usní,“ uvedl finanční ředitel Jakub Hemerka v tiskové zprávě.

Loňské prodeje firmě zvýšily tržby meziročně o 66 procent ze 191 na 317 milionů korun. Do roku 2028 si firma klade za cíl tržby zdvojnásobit. Toho chce dosáhnout především rozšířením sortimentu s vyšší marží.

Provozní zisk EBITDA, tedy zisk před započtením úroků, daní a odpisů, činil 36 milionů korun, přičemž letos očekává růst na více než 100 milionů korun. „Máme se kam posouvat a růst. Náš obor má obrovský potenciál a jsme schopni v případě dalších investic znásobovat svoje kapacity i ziskovost,“ uvádí generální ředitel a zakladatel Karo Leather Pavel Klvaňa.

„Od našeho vstupu na burzu v roce 2019 se nám podařilo vybudovat unikátní výrobní i obchodní zázemí, které můžeme konečně po více než čtyřech letech začít naplno vytěžovat,“ dodává finanční ředitel. Do roku 2026 plánuje firma, jejíž akcie se nyní obchodují na trhu Start pražské burzy, přejít na hlavní trh.

Odpad jako produkt s přidanou hodnotou

„Už od začátku jsme v rámci ekologizace výroby chtěli zpracovávat odpad,“ říká Hemerka. K výrobě firma totiž využívá i hovězí kůži, která by jinak skončila jako nezpracovaný odpad v kafileriích.

Karo vyrábí v závodu v Boršově u Jihlavy. V roce 2023 firma dokončila stavbu nové výrobny v Brtnici. „Jsme zase o krok blíž tomu, zpracovávat suroviny samostatně a naplnit naši misi udělat z odpadu produkt s vysokou přidanou hodnotou,“ vysvětluje. Své portfolio chce firma rozšířit také o výrobu obuvi.

„Pracujeme s přípravky, které jsou biodegradabilní, aby bylo možné kůži nechat rozpadnout poté, co skončí její životní cyklus,“ popisuje Hemerka. „Naším cílem je nejen využít odpad, ale i fungovat v principu cirkulární ekonomiky, což je systém, kterému věříme a dává nám dlouhodobě smysl.“

Karo Leather působí na trhu už od 90. let. Vlastní výrobnu otevřela firma v roce 2015, koženými produkty zásobuje zejména nábytkářský průmysl.

Koželužství má v Česku dlouholetou tradici, na kterou navazuje i řada dalších výrobců. Firma Sikora, která prodává kožené oděvy, vznikla už v roce 1992. Nejdříve prodávala kožešnické doplňky, později rozšířila sortiment o další kožené výrobky. Spolupracuje s českými i zahraničními značkami, vyrábí však i ve vlastní dílně pod značkou Scorteus. Podobně je na tom i firma Haps, která se pod značkou Wildskin stará o výrobu a prodej kožených doplňků.

Významná je také výroba Romana Tlustého, který už od 80. let dodával kožené produkty například zábavnímu průmyslu. Jeho Brašnářství Tlustý funguje dodnes a v portfoliu má široký výběr zboží, včetně doplňků a oděvů.

Reklama

Související témata:

Doporučované