Článek
Sazkamobil postupně končí. Telefonní čísla 200 tisíc zákazníků s aktivními předplatnými míří pod Vodafone, který virtuálního operátora koupil na konci roku 2023, když se loterijní společnost rozhodla věnovat pouze správě sázek. Operátor plánuje zákazníky v následujících týdnech kontaktovat, aby připomněl nastávající změny a následně potvrdil úspěšné dokončení převodu.
„Každý zákazník bude o převodu do systémů Vodafonu s dostatečným předstihem informován, převod probíhá postupně, každý zákazník tedy dostane konkrétní informace,“ uvedl mluvčí.
„Vaše telefonní číslo převedeme dne 05. 08. 2025 se stejným nastavením služeb, které budou v den převodu aktivní. A to včetně kreditu. Rušíme pouze balíček Data na den, který nahradíme Daty na měsíc,“ stojí ve zprávě, kterou v posledních dnech uživatelé Sazkamobilu dostali. Zákazníkům se nezmění telefonní číslo a nemusí měnit ani SIM kartu.
„V rámci platných smluv bude Sazkamobil jako operátor postupně ukončen. Každý zákazník obdrží informace o jeho převodu do systémů Vodafonu,“ potvrdil mluvčí Vodafone Ioannis Papadopoulos pro SZ Byznys.
Přesun se týká všech zákazníků, ale uskuteční se postupně. „Nejdříve paušální zákazníci, posléze i předplacené karty. Paušální zákazníci přecházejí na existující Vodafone tarify na nejbližší vhodný pro zákazníka, pro předplacené karty se základní ceny za volání/SMS nemění,“ říká mluvčí.
Ti zákazníci, kteří nevyužívali tarif Sazkamobil, ale pouze si dobíjeli kredit, mohou tuto službu využívat i nadále na terminálech Sazky. „Obsluze pouze nahlásíte Vodafone místo Sazkamobil. Kredit můžete dobíjet také na prodejnách Vodafonu. Dobíjení kreditu online nově provedete na webových stránkách Vodafonu nebo v samoobsluze Můj Vodafone. Zde rovněž nastavíte automatické dobíjení,“ uvádí web.
Nejnižší možná částka k dobití na terminálu je 300 korun, v aplikaci Můj Vodafone nebo na webových stránkách je minimum 200 korun.
O odměny zákazníci nepřijdou
Pro uživatele to znamená, že budou mít stejný základní datový tarif jako ostatní zákazníci předplacených služeb Vodafonu, vysvětlil mluvčí. Cena za minutu volání vyjde na 2,50 koruny, za SMS 1,50 koruny a jedno giga dat na měsíc bude stát 79 korun.
Pro převod zákazníci nic dělat nemusí, ale přesunu mohou pomoci restartováním telefonu v den migrace. „V den, kdy dojde k převodu, se můžete setkat s výpadkem hlasových a datových služeb. To ale pouze v řádu hodin (max. 24 hodin). Uděláme ale všechno pro to, aby případný výpadek byl co nejkratší a nijak vás neomezil. K úspěšnému převodu může pomoct, když v dopoledních hodinách restartujete telefon (stačí vypnout, zapnout),“ píše firma na webových stránkách.
„Pokud se změnou nesouhlasíte, máte právo vypovědět závazek ze smlouvy, aniž by vám vznikly jakékoli další náklady, do jednoho měsíce od doručení tohoto oznámení. Pokud vám nevyhovuje nový tarif, kontaktujte prosím naši Zákaznickou linku *11, nejpozději do 02. 08. 2025,“ radí Sazkamobil v tiskové zprávě.
Pro správu svého tarifu mohou zákazníci využít službu Můj Vodafone, a to jak ve webové verzi, tak v mobilní aplikaci.
„Za deset let jsme vybudovali velmi úspěšného poskytovatele mobilních služeb, který například jako první z virtuálních operátorů v Česku nabídl přístup k síti 5G bez omezení. Sazka je ale především loterijní společnost a chceme se soustředit na růst v našem odvětví. I proto jsme se rozhodli telekomunikační aktivity prodat našemu mnohaletému obchodnímu telekomunikačnímu partnerovi, to znamená Vodafonu,“ uvedl na konci roku 2023 generální ředitel Sazky Aleš Veselý v tiskové zprávě.