Hlavní obsah

Škoda Auto začala v hlavním závodě v Mladé Boleslavi stavět další lakovnu

Foto: Shutterstock.com

Ilustrační snímek.

Škodovka staví novou lakovnu s kapacitou 1600 karoserií denně. Od roku 2029 nahradí původní provoz z roku 1996. Díky moderní technologii sníží emise CO2 z lakování o 28 procent.

Článek

Automobilka Škoda Auto začala ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi stavět další lakovnu. Nová linka s kapacitou 1600 karoserií denně zahájí provoz v roce 2029. Bude určena pro modely na řadě platforem pro vozy se spalovacím i elektrickým pohonem. Po uvedení do provozu dosáhne celková denní kapacita lakoven v Mladé Boleslavi 2600 karoserií, oznámila dnes Škoda Auto v tiskové zprávě. Výši investice do nového provozu neuvedla. Podle dřívějších informací odborů má jít o jednu z největších investic, která bude mít zásadní význam pro další budoucnost automobilky.

Projekt počítá s vysokým podílem automatizace i robotizace, pokročilé technologie mají zajistit zvýšení kvality všech nanášených ochranných vrstev. Výstavba také přispěje k naplnění cíle společnosti dosáhnout uhlíkové neutrality v závodech v České republice do roku 2030. „Jako jedno z nejmodernějších zařízení v celém koncernu Volkswagen nám nová lakovna umožní výrazně snížit emise těkavých organických sloučenin neboli VOC a snížit emise CO2 během lakování o 28 procent,“ uvedl člen představenstva pro výrobu a logistiku Andreas Dick.

V Mladé Boleslavi jsou nyní dvě lakovny. Původní provoz z roku 1996 se má uzavřít a plně ho nahradí moderní linka. Druhá lakovna byla spuštěna v roce 2019.

Nové zařízení vznikne na místě parkovací plochy pro vyrobené vozy, vedle nedávno otevřeného mostu Laurina & Klementa. Budova by měla být 301 metrů dlouhá a 131 metrů široká, na výšku má měřit 32,5 metru. Podlahová plocha 118 000 metrů čtverečních odpovídá rozměru více než 16 fotbalových hřišť, celková délka dopravníku bude 15 kilometrů.

Na jedné lince bude možné lakovat modely na různých platformách pro vozy se spalovacím i elektrickým pohonem. Nové bude také sušicí zařízení, které slouží k dokonalému vysušení nátěrů v různých fázích lakování. Kombinovaný zdroj energie využívající jak bioplyn, tak elektřinu podle společnosti zvýší flexibilitu a ušetří emise i náklady.

Škoda Auto loni zvýšila tržby o 4,7 procenta na 27,8 miliardy eur (v přepočtu 695,4 miliardy Kč) a provozní zisk o 30 procent na 2,3 miliardy eur (v přepočtu 57,5 miliardy Kč). Koncernu Volkswagen loni klesl čistý zisk o 30,6 procenta na 12,39 miliardy eur (v přepočtu 310 miliard Kč), provozní zisk se pak snížil o 15 procent na 19,1 miliardy eur.

Související témata:

Doporučované