Hlavní obsah

Špindl lyžařům nabídne nové sjezdovky. Jednou spojí Medvědín a Svatého Petra

Foto: Skiareál Špindlerův Mlýn

Ilustrační foto.

Reklama

Největší české lyžařské středisko se letos rozšíří. Skiareál Špindlerův Mlýn během letošního léta postavil dvě nové sjezdovky. Ty v budoucnu propojí obě části skiareálu, tedy Medvědín a Svatého Petra.

Článek

První ze dvou nových a dlouho plánovaných sjezdovek začíná u horní stanice Hromovky a ponese jméno Přehradní. Letos si tuto červenou trať budou návštěvníci moci užít pouze zčásti, není totiž ještě hotová. Zhruba v polovině se tak jezdci napojí na již existující lyžařskou trasu upravenou tak, aby se dostali zpátky k dolní stanici areálu Hromovka. Až bude projekt dokončen, povede trať k plánované stanici lanovky, která oba areály propojí.

„Vznikne tak více než 1500 metrů dlouhá nová trasa, která zásadně rozšíří a zkvalitní možnosti lyžování ve Špindlu,“ popisuje novou sjezdovku René Hroneš, ředitel Skiareálu Špindlerův Mlýn.

Novou sjezdovku dostane také Medvědín. Na Lesní se lyžaři dostanou z červené. Ta nyní končí v místě, kde se kříží s Vodárenskou sjezdovkou, jakmile však vznikne nový lanovkový terminál, povede Lesní přímo k dolní stanici.

První lyžaři si budou moci sjezdovky vyzkoušet už na začátku prosince, kdy skiareál zahajuje zimní sezonu. Do konce září si mohou zájemci v předprodeji objednat levnější permanentku. Ta vyjde na 14 300 Kč, platí po celou zimní sezonu 2023/2024 a lyžař s ní může na zhruba 200 kilometrů sjezdovek na celkem deseti střediscích.

Špindlerův Mlýn je aktuálně jediný velký tuzemský skiareál, který zveřejnil ceník sezónních skipasů na nadcházející sezonu. Kolik lyžaři zaplatí za jednodenní jízdenku zatím středisko neuvedlo. Na novou sezónu se připravují také přes kopec ve skiresortu Černá hora-Pec, který mezi sebou propojuje několik areálů, či v krušnohorském Klínovci nebo v Deštné v Orlických horách.

Nad propojením areálů se uvažovalo už v devadesátkách

Podle Čeňka Jílka ze společnosti Melida, která skiareál ve Špindlu provozuje, vznikl nápad obě části areálu propojit již někdy v 90. letech. Jednat o změně územního plánu se pak začalo v roce 2006.

„Jde o opravdu vizionářský projekt, na kterém intenzivně pracujeme od vstupu naší společnosti do skiareálu v roce 2012 a nyní ho měníme v realitu. Nikdo si snad ani nedokáže představit to množství a obtížnost práce ve snaze získat všechna potřebná povolení k projektu, který posune Špindlerův Mlýn zásadním způsobem daleko před svou konkurenci a udělá z něj lyžařské středisko, které v rámci naší země nebude mít obdoby,“ říká Jílek.

Investice skiareálu činí zhruba 300 milionů korun, součástí renovací je také modernizace zasněžování, které nově umožní částečně čerpat vodu z labské přehrady, nebo rozšíření modrých sjezdovek, například nejvytíženější sjezdovky ve svatopetrském areálu.

Úzké části a některé zatáčky, kde se dříve koncentrovalo velké množství jezdců, se rozšířily, díky čemuž má být přehlednější a bezpečnější. Proměnou prošla také sjezdovka Vodárenská, která dříve sloužila spíše jako odjezdová cesta spojující Mísečky se spodní stanicí Medvědína.

Mezi další oblíbená zimní střediska v Česku patří:

  • Skiareál Klínovec, Krušné hory
  • SKI Areál Červená Voda, Orlické hory
  • Skiaréna Jizerky, Jizerské hory
  • Skiareál Harrachov, Krkonoše
  • Skiareál Lipno, Šumava

„Z cesty, po které se dalo lyžovat, jen když napadlo dostatek sněhu, jsme vytvořili dvakrát tak širokou, v podstatě úplně novou plnohodnotnou modrou sjezdovku s moderním technickým zasněžováním. Vzhledem k oblíbenosti a vytíženosti modrých sjezdovek ji budeme na začátku zasněžovat jako jednu z prvních,“ popisuje Hroneš.

Reklama

Doporučované