Hlavní obsah

Reklama na Švýcarsko: Federer dostal roli hvězdy, která není vidět

Foto: MySwitzerland

Tenista Roger Federer je hlavní hvězdou nové reklamy na Švýcarsko.

Reklama

aktualizováno •

Modrá jezera, silnice určené k dlouhým projížďkám a zelené hory. To vše Švýcarsko slibuje dovolenkářům ve své nové reklamě, ve které si zahrál i tenista Roger Federer s herečkou Anne Hathawayovou.

Článek

Prázdniny se blíží a řada zemí se už nemůže dočkat, až přivítá turisty, Švýcarsko nevyjímaje. Youtubový kanál MySwitzerland zveřejnil novou reklamu, která láká potenciální dovolenkáře na jezera, hory a projížďku napříč celou zemí – a zaplatil si reklamu na YouTube v řadě zemí včetně Česka.

Kromě záběrů na vodní plochy a přírodu vsadilo Švýcarsko i na známé tváře. Ve spotu totiž hrají tenista Roger Federer a herečka Anne Hathawayová.

Vše je ale postaveno na vtipu. Ve spotu sice Federer a Hathawayová hrají, ale nakonec v něm skoro vůbec nejsou vidět. Oba jsou konsternováni, ptají se tvůrců proč, když museli například 22krát přecházet obří ledovec nebo plavat ve studeném jezeře. Ti jim ale vysvětlují, že to byl záměr a jsou z výsledku nadšeni. Obě hvězdy si raději dávají pauzu a znechucená newyorská herečka na závěr říká Federerovi, aby příště o spolupráci raději požádal Meryl (Streepovou). „To jsem udělal, ale odmítla,“ vysvětluje omluvně slavný tenista.

Není to poprvé, co se Federer zhostil propagace své rodné země. Známý tenista je totiž švýcarským ambasadorem pro cestovní ruch – na stránkách MySwitzerland je dokonce chatbot s Federerovou hlavou. Tenista už minulý rok účinkoval v podobné reklamě po boku Roberta De Nira. Tenkrát Švýcarsko lákalo na „dovolenou bez dramat“, zatímco letos vybízí k projížďce autem.

Cestovní ruch od roku 2013 ve Švýcarsku do pandemie rostl a k HDP ročně přispívá 2,9 procenta. Navíc zaměstnává zhruba 182 tisíc osob. V roce 2018 se do země podívalo 11,7 milionu cizinců, nejčastěji Švýcarsko navštěvují Němci.

Reklamy, jejichž cílem je nalákat turisty na dovolenou v některé zemi, jsou poměrně populární a ne vždy jde o státní projekty. Například společnost Australian Lamb začátkem roku zveřejnila spot, který vybízí ke grilování tradičního jehněčího. V reklamě tak griluje většina Austrálie a dým z masa se valí až do vesmíru – kde ho zaznamená například Jeff Bezos nebo Elon Musk. Reklama si kladla za cíl upozornit na izolovanou zemi v Pacifiku, především poté, co většina států rozvolňuje.

Pozornost v minulém roce vzbudila i sedmiminutová reklama, za kterou stála společnost Red Bull a agentura CzechTourism. Formule prohánějící se po Karlově mostě nejdřív vzbuzovala ve společnosti vášně, později se však ukázalo, že jde o spot s podtitulem „Od hradu k hradu“ (From Castle to Castle), který měl za úkol nalákat turisty na dovolenou v Česku a na Slovensku.

V rámci reklamy je tak možné vidět formuli, jak projíždí Prahou, moravskými vinohrady nebo kolem zámku Lednice. V reklamě se objevila například biatlonistka Markéta Davidová, elitní pilot Martin Šonka nebo slovenský raper Rytmus.

Reklama

Doporučované