Hlavní obsah

Výzva: Bývalý šéf Českých drah přesedlal na baterky a dobíječky

Petr Žaluda: Už příští rok chceme přijít s novou startovací baterií do aut.

Vyhazov z Českých drah mu před čtyřmi lety osladil masivní „zlatý padák”. Vyplacené miliony teď Petr Žaluda investuje do vývoje baterií a nabíječek pro elektromobily.

Článek

V automobilovém průmyslu se chystá velká změna a analytici předpovídají rychlý rozvoj elektromobility. Podle prognóz by do deseti let mohly elektromobily globálně představovat čtvrtinu až třetinu nově prodávaných vozů.

Bývalý ředitel Českých drah a finančník Petr Žaluda patří k byznysmenům, kteří sázejí právě na tento vývoj. Vede firmu Olife, výrobce baterií a nabíječek pro elektromobily.

„Na jaře příštího roku bychom chtěli spustit prodej nového typu startovacích baterií pro auta,“ říká ve Výzvě Seznamu Žaluda. „Může být plnohodnotnou náhradou za současné baterie,” dodává.

Boom elektromobilů

Olife začínal investicemi do výroby velkokapacitních baterií pro domácnosti. Podobná zařízení v kombinaci se solárními panely mohou výrazně šetřit energii odebíranou z rozvodných sítí. A v případě jejího výpadku zajistit energetickou soběstačnost. Jde ovšem zatím o technologie pro běžné domácnosti příliš nákladné.

Teď se Olife soustředí i na nabíjecí stanice pro elektromobily. „Dneska v Česku elektroauto nenabijete, z města v podstatě nevyjíždíte,” kritizuje Žaluda to, že u nás neexistuje síť nabíjecích stanic. Právě ty jeho společnost vyvíjí. Mimo jiné by měly mít i snadnější obsluhu než dnes a Žaluda odhaduje, že masivní rozvoj elektromobilů přijde během pěti let.

Je pro přípravu na elektromobilový boom a změny ve fungování energetiky vhodná doba? Dá se na tomto trendu už teď vydělávat? Má Olife šanci vedle tak silného konkurenta, jakým je polostátní ČEZ? Sledujte Výzvu Zuzany Kubátové ve videu v úvodu článku.

Reklama