Hlavní obsah

Facebooku se meziročně zvýšil zisk o 63 procent. Akcie oslabené skandálem stoupají

Facebooku meziročně stoupl zisk o 63 procent. (Video: Zuzana Lachnitová, Reuters)

 

Reklama

26. 4. 2018 8:12

Facebooku se pomocí reklam podařilo zvýšit zisky i hodnotu akcií. Používají ho 2,2 miliardy uživatelů.

Článek

Americká společnost Facebook hospodařila v prvním čtvrtletí s čistým ziskem 104,3 miliardy Kč. To je meziroční nárůst o 63 procent. Tržby vzrostly o 49 procent na 250,3 miliardy Kč. V obou případech je to vysoko nad odhady analytiků. Firma uvedla, že za zlepšením je z valné části větší zájem o reklamu na mobilních zařízeních. Akcie Facebooku, které od začátku letošního roku ztratily asi 9,5 procenta hodnoty, na zveřejněné výsledky reagovaly růstem.

Facebook měl na konci prvního čtvrtletí 2,2 miliardy aktivních uživatelů měsíčně. To je meziročně o 13 procent více a v souladu s odhady analytiků. Počet denních aktivních uživatelů se zvýšil rovněž o 13 procent na 1,45 miliardy. Facebook se snaží přilákat na mobilní zařízení více obsahu přes video. Příjmy z tohoto typu reklamy se na celkových příjmech z reklamy ve čtvrtletí podílely z 91 procent.

„Přestože čelíme zásadním výzvám, naše komunita i náš byznys zahájily rok 2018 velmi dobře,” uvedl zakladatel a generální ředitel Facebooku Mark Zuckerberg. „My teď komplexněji posuzujeme naši zodpovědnost i naše investice, abychom se ujistili, že jsou naše služby využívány pro dobrou věc. Potřebujeme ale i dál vytvářet nové nástroje, abychom lidi pomáhali spojovat,” dodal.

Zuckerberg tak reagoval na kritiku, které jeho společnost teď čelí. V březnu totiž vyšlo najevo, že k citlivým údajům z nejméně 50 milionů uživatelských účtů se dostala společnost Cambridge Analytica. Facebook později přiznal, že zasažených účtů bylo až 87 milionů. Cambridge Analytica se specializovala na politický marketing a zpočátku se objevilo podezření, že pomáhala v předvolební kampani americkému prezidentovi Donaldu Trumpovi či kampani za vystoupení Británie z EU.

Sdílejte článek

Reklama

Související témata:

Doporučované