Hlavní obsah

Fantomas i Bůh. Předvolební kampaň už jede na plné obrátky

Předvolební kampaň na sebe bere různé podoby.Video: Seznam Zprávy

 

Reklama

Kampaň před komunálními volbami se ve větší míře stěhuje na sociální sítě. A k vidění je tam leccos. Lumír Aschenbrenner, starosta plzeňských Slovan, plzeňský zastupitel a senátor, se na jedné fotce objevuje jako Bůh. Náměstek primátora Martin Baxa se zase vymezuje proti kampani hnutí ANO. Zaujmou ale i jiné kampaně, a to jak pozitivně, tak i negativně.

Článek

Plzeňská ODS využila masivní kampaně hnutí ANO, v níž na billboardech Andrej Babiš upozorňuje na to, že kandidáti jeho hnutí mají číslo na jeho mobil. „My jsme zareagovali vtipem. My říkáme, že nepotřebujeme volat do Prahy, protože ODS a já jako kandidát víme, jak město řídit a co je k tomu zapotřebí,“ vysvětluje Martin Baxa s tím, že fotka sklidila velký ohlas.

Politolog Západočeské univerzity v Plzni Přemysl Rosůlek míní, že svůj potenciál má původní kampaň ANO i reakce ODS. „Obojí má v sobě vzkaz voličům nebo těm nerozhodnutým, kteří třeba k volbám ani přijít nechtěli, a o které se hraje,“ je přesvědčen Rosůlek. Podle něj je reklamou i reklama negativní. „Na jednu stranu je to spíš vtipné – a o to možná marketérům ANO jde. Komunální věci se mají řešit na komunální úrovni. Jestli někdo musí někam volat, je to, racionálně vzato, špatný politik, neumí si poradit. Ale to, že se o té kampani hovoří, i když je to negativní, i to je kampaň,“ zamýšlí se Rosůlek.

Ohlas sklízí na sociálních sítích i i fotka Lumíra Aschenbrennera, senátora a dlouholetého starosty plzeňských Slovan za ODS, který je na plakátu vyobrazený jako Bůh. Plakát si prý neobjednal, přijde mu ale vtipný a kvalitně zpracovaný.

V záplavě předvolebních hesel svou originalitou zaujme i Tvořte s námi Plzeň voňavou a šťavnatou Tomáše Poppa (Patrioti a Starostové s podporou Svobodných). Proč zrovna voňavou a šťavnatou? Zčásti kvůli tomu, že Tomáš Popp stál u zrodu plzeňských farmářských trhů. Ale nejen kvůli tomu. „Voňavá Plzeň znamená míň dopravy, zklidnění centra města, víc zeleně a všeobecně lepší život pro Plzeňáky. Slovo šťavnatá poukazuje na zadržování vody, na takzvanou zelenomodrou infrastrukturu,“ vysvětluje Popp. Ti, kteří jej znají, podle něj heslo okamžitě pochopili. Ostatním smysl osvětluje letáček.

Ohlas, nebo spíš údiv, sklidil i předvolební inzerát Josefa Švarcbeka (KSČM), kandidáta na senátora v Domažlicích. Na obrázku stojí vedle Fantomase, vedle snímku je řada hesel. Namátkou: „Ochočenou komunistickou stranu? Děkuji, nechci.“ „Jsem hasič. Chci s vámi hasit problémy společnosti.“ A na Fantomasovo zvolání: „Ať platí boháči! Celou tuhle společnost, bandity a vyšší kruhy strkám do jednoho pytle!“ Švarcbek přizvukuje: „To je moje řeč, Fantomasi.“ Proč zvolil Josef Švarcbek právě tuto formu, se Seznamu nepodařilo zjistit. Nezvedal telefon.

Reklama

Doporučované