Hlavní obsah

Video z místa, kvůli kterému by geolog zavalenou D8 neotevíral. Stát si je jistý, že podloží vydrží

 

Reklama

Rozestavěná dálnice D8 z Prahy přes Ústí nad Labem do Německa se dlouhodobě potýká s nestabilitou podloží.

Článek

Nebezpečí na stavbě dálnice D8 přes České středohoří nejsou vyřešena. V pořadu Otázky Václava Moravce ČT to řekl geolog z Akademie věd ČR Vladimír Cajz, bývalý pracovník Českého geologického ústavu (nynější Česká geologická služba).

Stát plánuje otevřít zavalenou dálnici po opravě 17. prosince tak, aby po ní bylo možné o Vánocích jezdit bez přerušení z Česka do Německa a nazpátek.

Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl řekl, že geolog Cajz nemá aktuální údaje. Dokončovaná část D8 i její okolí jsou podle něj stále sledovány a nevykazují problémy.

„Je monitorováno sondami celé širší okolí stavby, abychom věděli nejen, co se děje přímo na stavbě. Osazené čidly máme i klíčové body stavby a každou hodinu máme online z nich aktuální měření," řekl agentuře ČTK Rýdl. Geolog Cajz podle něj není součástí realizačního týmu dálnice.

Seznam Zprávy navštívil místo před několika dny s geologem Cajzem (podívejte se na video v tomto článku), kde přesně popsal, proč je dálnice D8 ohrožena sesuvy a že ty dokonce hrozí i na dalších místech, nejen tam, kde se už stal, tedy u Litochovic.

Rozestavěná dálnice D8 z Prahy přes Ústí nad Labem do Německa se dlouhodobě potýká s nestabilitou podloží. V červenci 2013 se po silných deštích utrhl svah u Litochovic na Litoměřicku. Sesuv zavalil rozestavěný úsek dálnice asi v délce 200 metrů a značně poškodil i nedalekou železniční trať.

„Znám geologickou stavbu. Vím, že je to nebezpečné od samého počátku, a obávám se, že veškerá nebezpečí ještě nejsou ošetřena," uvedl dnes Cajz v ČT.

Reklama

Doporučované