Hlavní obsah

Jak se liší běžné hodinky od těch za 20 milionů? V diamantech to není

Reportáž z butiku s luxusními hodinkami v Pařížské ulici. Rozhovor s manažerem Carollina Martinem Jannou, synem Tamary Kotvalové (Video: Seznam Zprávy)

 

Reklama

25. 11. 2019 10:30

Hodinky tady stojí od 20 tisíc korun výše. Ty nejdražší prodali za 20 milionů. Společnost Carollinum Tamary Kotvalové, která byla hostem pořadu Ženský byznys na Seznamu, provozuje v nejdražší ulici Česka tři butiky. Čím se nejluxusnější kousek z Pařížské odlišuje od běžných hodinek?

Článek

„Samozřejmě je to limitovanost. A taky, vyrobit hodinky je velmi nákladné – nejde o to, že by je někdo vyrobil za tisíc korun, a pak je prodával za dvě stě tisíc. Jde o to, že na ty hodinky musí v procesu vzniku sáhnout spousta velmi proškolených lidí, kteří se to učí 20, 30 let,“ popisuje mravenčí práci hodinářů Martin Janna, manažer butiku Carollinum a syn majitelky Tamary Kotvalové.

Nejcennější jsou vychytávky, které nikdo nemá

Největší hodnotu má přitom takzvaná komplikace hodinek – něco, co je odlišuje od ostatních a vlastní jen pár lidí na světě. Jako například chronograf. Může tam být ukazatel měsíční fáze nebo speciální kalendář.

Luxusní hodinky v Pařížské ulici

Cena: 20 tisíc až 20 milionů korun

Kromě jedné značky jsou všechny kousky od švýcarských hodinářů.

Nejvzácnější jsou tzv. komplikace.

„Umí rozeznávat, jestli je přestupný rok a tak dále,“ vysvětluje zvláštnosti jednotlivých kousků Martin Janna. Jak ujišťuje, u drahých unikátů by to mělo fungovat tak, že je bez přenastavení budou moci používat ještě vnuci dnešních majitelů.

Umí tohle i vaše hodinky?

Ty nejdražší hodinky ukazují majiteli třeba přesný čas východu slunce v místě, kde bydlí – v průběhu roku stále jiný. A to je přesně takový unikát, který podle prodejců z Pařížské stojí za oněch 20 milionů. Majitel se může pochlubit něčím, co nikdo jiný nemá. Čím víc komplikací dostane hodinář do jednoho pouzdra, tím vyšší náklady na výrobu – a tedy astronomičtější cena.

Nejdražší kousky si občas musíte „zasloužit“

Stává se ale i to, že určitá značka konkrétní kousek pro konkrétního zákazníka zamítne. „Ano. Může se stát, že nemá správné portfolio k tomu modelu – vy vlastně potřebujete vlastnit už nějaké modely té značky, aby oni řekli ano, tento klient je ověřený, protože ty kousky sbírá. Takové klienty, kteří jsou – když to tak řeknu – srdcaři,“ vysvětluje strategii švýcarských značek manažer butiku Carollinum.

„Může se dokonce stát, že dostanete dotazník, který před koupí vyplníte. Anebo musíte jít na oběd s majitelem firmy, aby zjistil, jaký jste člověk. Teprve pak se rozhodne, zda vám prodá, zda jste v uvozovkách vhodný majitel,“ říká.

„Je to pouze u těch limitovaných sérií. Je to zkrátka politika těch výrobců," dodává majitelka butiků s luxusem Tamara Kotvalová.

Typický klient Carollina je podle obou milovník hodinářství. Jediným pohledem na strojek vidí spoustu detailů, které běžnému oku zůstávají skryté. Kromě už zmíněných vychytávek ho zajímá speciální pouzdro nebo dekorace.

Podrobnosti o klientech ale přísně tají – zda si u nich nějaký kousek koupil prezident nebo světoznámý herec, se od nich nedozvíte. Platí ale, že 70 procent klientely tvoří Češi.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované