Hlavní obsah

Jihočeští silničáři mají sklady téměř plné, nakoupili za letní ceny

Foto: Jan Mihaliček

Ilustrační foto.

Reklama

31. 10. 20:24

Jihočeští silničáři nakoupili posypovou sůl za letní ceny. Sklady mají téměř plné, kolem pěti procent chybějících materiálů do nich dodají v listopadu. Nově se v zimě budou starat o jihočeskou část rozestavěné dálnice D4.

Článek

Silničáři mají nové haly ve Vyšším Brodě a u Vodňan, do konce roku přibude další ve Volarech. Na zimu mají asi 37 tisíc tun posypové soli za 65 milionů Kč bez DPH a 55 tisíc tun drceného kameniva a písků za 28,9 milionu Kč. Sůl berou od dvou dodavatelů z německých dolů, výběrová řízení na ně vypsali v létě. Cena za tunu meziročně stoupla asi o padesátikorunu, teď se prodává zhruba za 1600 korun. „Máme zásoby téměř do plných stavů, chybí nám tři až pět procent posypových materiálů, budeme je mít do první poloviny listopadu,“ řekla ředitelka Správy a údržby silnic (SÚS) Jihočeského kraje Andrea Jankovcová.

Údržba stála jihočeské silničáře minulou zimu 247,3 milionu korun. Letos počítají s podobnými náklady. Snažili se o provozní úspory, ubylo třeba několik kancelářských míst, jiná zůstala neobsazená. Jihočeští silničáři museli šetřit kvůli dopadům koronaviru již loni, žádal je o to kraj, jak řekl loni tehdejší náměstek provozního úseku SÚS Jan Vykouk.

Silničáři mají asi 200 tras. Nově se budou starat o rozestavěnou dálnici D4 včetně přilehlých úseků silnice I/4. Novou halu s kapacitou 1500 tun postavili ve Vyšším Brodě, 400 tun pojme další nová hala v Újezdu u Vodňan. Do konce roku dobudují nové středisko ve Volarech, kde plánují halu pro 500 tun. Tamní technika obsluhuje silnici I/39 včetně trasy k hraničnímu přechodu Strážný.

V letošní zimní sezoně nasadí 15 nových sypačů, pořídí i čtyři nové nakladače. SÚS zaměstnává asi 750 lidí.

Mírné změny připravila i firma FCC České Budějovice, která se v krajském městě stará o zimní údržbu. Po zkušenostech z předešlých zim posílí ruční údržbu. „Zejména u přechodů pro chodce, zastávek MHD, úzkých chodníků nebo vozovky v místě zpomalovacích polštářů v parkovacích zónách,“ uvedla mluvčí firmy Kristina Jakubcová. Stejně jako loni použije společnost na posyp chodníků štěrkovou drť: osvědčila se lépe než písek, jenž třeba při ledovce zůstal na chodnících zalitý v souvislé vrstvě ledu.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované